Banj0 Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 Hejsan, jag har grejjat o donat lite med FL ett tag... men aldrig riktigt fått till nån bra bas... jag har dock ett klipp på hur jag vill att min bas ska låta... Om någon skulle kunna lyssna o berätta hur man gör för att få till något liknande så vore det alldeles super! 😕 *håller tummarna* http://www.speedyshare.com/912608506.html <-- klippet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lord_von_bagge Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 En typisk Hardstyle Bass. Finns massa på Vengeance Essential Clubsounds skivorna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 Helt klart en samplad bas. Troligen rippad från, som redan nämnt, någon av VEC-skivorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Banj0 Postat 12 november 2007 Trådstartare Dela Postat 12 november 2007 Helt klart en samplad bas. Troligen rippad från, som redan nämnt, någon av VEC-skivorna. men , även om den är samplad.. finns det inget sätt att göra något liknande själv ? med något VST-plug in ..... ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Helt klart en samplad bas. Troligen rippad från, som redan nämnt, någon av VEC-skivorna. men , även om den är samplad.. finns det inget sätt att göra något liknande själv ? med något VST-plug in ..... ? Med Thor, screamer m.m kan du tweaka till en sån bas , krävs att man verkligen lyssnar på hur basen låter, är det saw, square, osv., filter, m.m 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lexor Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Använd Atack regeln på dina basar och förläng bastonerna med 50% framåt Låter kanske inte Super men okej.. http://www.speedyshare.com/995832871.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.