Jump to content
Annons

PROBLEM MED YAMAHA 03D

Recommended Posts

nordis57 (oregistrerad)
Postat

Har en Yamaha 03D digitalmixer som bär sej väldigt konstigt åt. den tystnar rätt vad det är och måste startas om för att funka. Nån som upplevt liknande saker och kanske känner till orsaken till problemet?

Jag letar dessutom med ljus och lykta efter ett program där man kan styra mixern från dator. Nån som vet var man kan få tag i ett sånt?

Annons
Postat
Har en Yamaha 03D digitalmixer som bär sej väldigt konstigt åt. den tystnar rätt vad det är och måste startas om för att funka. Nån som upplevt liknande saker och kanske känner till orsaken till problemet?

Jag letar dessutom med ljus och lykta efter ett program där man kan styra mixern från dator. Nån som vet var man kan få tag i ett sånt?

Är inte vitsen med en digital mixer att komma bort från datorn för att få analogkänsla?

Men hur som helst kan alla musikprogram som tar mot midi styra den. du kan automatisera alltså spela in tex rörelsen av reglarna i programmet.

Att styra den från musikprogramen är krångligare . Som t.ex. i Logic kan man skapa ett envirroment för att styra 03D . Vet inte hur det är med de andra programmen Det borde nog finns nåt likadant i dom. Det finns folk som gjort 03D enviroments till Logic iaf som man kan ladda ner.

nordis57 (oregistrerad)
Postat

Är inte vitsen med en digital mixer att komma bort från datorn för att få analogkänsla?

Men hur som helst kan alla musikprogram som tar mot midi styra den. du kan automatisera alltså spela in tex rörelsen av reglarna i programmet.

Att styra den från musikprogramen är krångligare . Som t.ex. i Logic kan man skapa ett envirroment för att styra 03D . Vet inte hur det är med de andra programmen Det borde nog finns nåt likadant i dom. Det finns folk som gjort 03D enviroments till Logic iaf som man kan ladda ner.

Ja grejen är att programmet ska användas "stand-alone" vid soundcheck eftersom överskådligheten blir bättre o man ser direkt vad som händer. Sett ett sånt program vid tillfälle men inte fått reda på vad det heter.

Jag tackar emellertid för tipset o ska leta efter lämpligt environment...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.