Fumasu Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Hejsan Sitter här och försöker installera mitt Focusrite Saffire Pro 26 i/o såklart. Men får det inte alls att fungera. jag använder mig av laptop, och var tvungen att köpa ett PCI expresscard för laptops med två 800 firewire utgångar och med Texas Instruments. Fick igång PCI kortet så det verkar fungera som det ska, men när jag försöker installera mitt focusrite (och använder en 6 pin - 4 pin 800 firewire kabel) så står det när jag kommer till rutan där det står: "waiting for firmware to boot up" att den inte hittar det. Jag lyckades en gång att få det att funkar på något sätt och kom igenom installationen men då var mitt problem att när jag sedan skulle välja focusriten som ljudenhet så fanns den inte ens som val man kunde välja. Så då testade jag upptadera drivrutinerna och det funkade inte då heller, och sen gick jag tillbaka till intallations cdn och nu är den helt fast på samma ställe det det stod "waiting for firmware to boot up" och den hittar inte alls... Vad ska jag ta mig till? Vill helst inte behöva byta hela ljudkortet för ën sån sak, finns ju en massa USB möjligheter som sagt, men om det här går att lösa på något speciellt sätt vore det ju finemang
Hastalavista Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Hej Hoppas att dina problem löst sig, om inte kan du kolla på det här. "waiting for firmware to boot up" är en uppdatering av hård/mjukvaran i ljudkortet, om du inte hade uppkoppling mot internet vid tillfället så misslyckades den, därav stoppet i installationen. Om du mixtrat med firewire utgångar och kablar kanske kortet inte får spänning, använd medföljande externa spänningsagregat. Läs manualen noga, i vilken ordning: inkopplinng, installation, regestrering mm skall ske. Rådfråga försäljaren och sist men inte minst mejla tillverkarens support som brukar vara kunnig och välvilligt inställd. Kämpa på! du skall INTE byta till USB-ljudkort. Mvh Peter
Fumasu Postat 21 januari 2008 Trådstartare Postat 21 januari 2008 HejHoppas att dina problem löst sig, om inte kan du kolla på det här. "waiting for firmware to boot up" är en uppdatering av hård/mjukvaran i ljudkortet, om du inte hade uppkoppling mot internet vid tillfället så misslyckades den, därav stoppet i installationen. Om du mixtrat med firewire utgångar och kablar kanske kortet inte får spänning, använd medföljande externa spänningsagregat. Läs manualen noga, i vilken ordning: inkopplinng, installation, regestrering mm skall ske. Rådfråga försäljaren och sist men inte minst mejla tillverkarens support som brukar vara kunnig och välvilligt inställd. Kämpa på! du skall INTE byta till USB-ljudkort. Mvh Peter Oj tack så hemskt mycket för ett svar, var på tiden hehe. Låter mycket intressant, har faktiskt inte testat haft internet på, brukar alltid slå av det när jag inte ska göra nått spec. Måste genast testa detta, har inte haft mkt tid att hålla på med detta ljudkort men tack så mkt för tippset ska testa direkt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.