Henkshenks Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Jag har vart å köpt en us-122 L och fick då med Cubase Le Jag får ljud när jag spelar in på ett audio- spår men när jag lägger in en Midi fil så får jag inget ljud. Volymstaplarna rör sig men ut kommer inget ljud. Ngn inställning?
Claes Holmerup Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Du måste välja vilket VSTi och vilken midikanal varje midispår ska skickas till...
Henkshenks Postat 9 november 2007 Trådstartare Postat 9 november 2007 Du måste välja vilket VSTi och vilken midikanal varje midispår ska skickas till... gott.. men midi-ljudet är bara i högtalarn som ä'r kopplade till datorn medans audio-ljudet är från det externa ljudkortet. Går det å få allt i samma dvs. antingen allt från datorns inbygda ljudkort eller allt från det externa ljudkortet?
Claes Holmerup Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Du måste välja vilket VSTi och vilken midikanal varje midispår ska skickas till... gott.. men midi-ljudet är bara i högtalarn som ä'r kopplade till datorn medans audio-ljudet är från det externa ljudkortet. Går det å få allt i samma dvs. antingen allt från datorns inbygda ljudkort eller allt från det externa ljudkortet? Det finns en meny som heter Device Setup, där du ställer in vilka in- och utgångar som ska vara aktiva i Cubase, så det är bara att avaktivera det interna kortet där och aktivera det externa. Om du får midiljud från det inbyggda, så har du förmodligen aktiverat någon inbyggd GM-synt i det ljudkortet i stället för att aktivera något VSTi...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.