Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har vart å köpt en us-122 L och fick då med Cubase Le

Jag får ljud när jag spelar in på ett audio- spår men när jag lägger in en Midi fil så får jag inget ljud.

Volymstaplarna rör sig men ut kommer inget ljud. Ngn inställning?

Annons
Postat
Du måste välja vilket VSTi och vilken midikanal varje midispår ska skickas till...

gott.. men midi-ljudet är bara i högtalarn som ä'r kopplade till datorn medans audio-ljudet är från det externa ljudkortet.

Går det å få allt i samma dvs. antingen allt från datorns inbygda ljudkort eller allt från det externa ljudkortet?

Postat
Du måste välja vilket VSTi och vilken midikanal varje midispår ska skickas till...

gott.. men midi-ljudet är bara i högtalarn som ä'r kopplade till datorn medans audio-ljudet är från det externa ljudkortet.

Går det å få allt i samma dvs. antingen allt från datorns inbygda ljudkort eller allt från det externa ljudkortet?

Det finns en meny som heter Device Setup, där du ställer in vilka in- och utgångar som ska vara aktiva i Cubase, så det är bara att avaktivera det interna kortet där och aktivera det externa.

Om du får midiljud från det inbyggda, så har du förmodligen aktiverat någon inbyggd GM-synt i det ljudkortet i stället för att aktivera något VSTi...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.