Uozon Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Scooter The Prodigy E-type Ace of Base Alice Deejay KLF Maxx 2 Unlimited Me & My MC Hammer Vanilla Ice Pet Shop Boys Ice MC Paradisio Los del Rio Era Enigma Enya Sacred Spirit Love Spirals Downwards Haddaway Snap! 666 Markoolio Eiffel 65 Nirvana Rednex Vangelis Robert Miles La Style The Immortals The Age of Love Offspring C+C Music Factory U96 Dr Bombay Bomfunk MC's Stereo MC's Twenty 4 Seven Sash Jam & Spoon Antiloop Culture Beat Cool James & Black Teacher La Bouche Aqua Basic Element Gina G Leila K Robin S Daft Punk Hit'n'Hide Daz Smile.dk Interactive ATB Flexx The Grid Pandora Melodie MC Sonic Drean Collective Roxette East 17 Dr Alban Dj BoBo Lou Bega Mr. President Gyllene Tider Vengaboys Spice Girls Magic Affair Whingfield Secred Garden Rob'n'Raz Inner Circle
Lars XLN Audio Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Jag håller med Jarlo om att Dreamworld's "Movin' Up" är fetgrym! 🙂
barkley Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Att ingen nämnt Nirvana, är för mig obegripligt. 😛 Eftersom dom är ett onehit-wonder som bara lever på sångarens självmord (OK 2 hits då: teen spirit och come as you are). Parallellt resonemang: är James Dean en av dom bästa skådisarna? Vet ej - han gjorde bara två filmer... Är inte det en kraftig överdrift med tanke på att Nirvana haft fyra listettor? Men va fan är ni för folk som bara lyssnar till och dömer band efter deras hit/listettor? 🙂 Tom Waits tex. har aldrig haft en listetta eller hit, men ändå är han en legend och en av dom största och mest respekterade artisterna någonsin! Vilket mr Cobain också hade varit om han hade levt! Det jag försökte visa var att Nirvana knappast är ett band av one-hit wonder-typen, med tanke på att de haft fyra listettor. Jag menade inte att döma ett bands kvalitet genom antalet listettor utan som sagt var det för att avfärda kommentaren om att Nirvana är känt för en låt liksom. Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Att ingen nämnt Nirvana, är för mig obegripligt. 😛 Eftersom dom är ett onehit-wonder som bara lever på sångarens självmord (OK 2 hits då: teen spirit och come as you are). Parallellt resonemang: är James Dean en av dom bästa skådisarna? Vet ej - han gjorde bara två filmer... Är inte det en kraftig överdrift med tanke på att Nirvana haft fyra listettor? Men va fan är ni för folk som bara lyssnar till och dömer band efter deras hit/listettor? 🙂 Tom Waits tex. har aldrig haft en listetta eller hit, men ändå är han en legend och en av dom största och mest respekterade artisterna någonsin! Vilket mr Cobain också hade varit om han hade levt! Det jag försökte visa var att Nirvana knappast är ett band av one-hit wonder-typen, med tanke på att de haft fyra listettor. Jag menade inte att döma ett bands kvalitet genom antalet listettor utan som sagt var det för att avfärda kommentaren om att Nirvana är känt för en låt liksom. Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren Om man gör en mjuk gränsdragning är de i samma genre, men använder man en skarpare gränsdragning mellan stilarna, så är ju Soundgarden ett tyngre band, Nirvana "snällare", spretigare gitarrbaserad musik. Skit samma - bägge har gjort ok grejer...
Lithium Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren OK?, det säger mer om dig än om Nirvana!
drloop (oregistrerad) Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 (redigerat) Jag har druckit sprit med Soundgradens gitarrist.... vad han nu kan heta eller om de var flera... vad vet jag... kul var det i allafall. Det är nog irrelevant för övrigt... Redigerat 10 november 2007 av drloop
kajan Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 Jag har druckit sprit med Soundgradens gitarrist.... vad han nu kan heta eller om de var flera... vad vet jag... kul var det i allafall. Det är nog irrelevant för övrigt... Reeeespect, du får fan i mig önska en låtjävel.
Frekvens Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 NEPTUNES KELIS NEPTUNES och Neptunes. och så får vi inte glömma Neptunes.
Tilly Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 SCOOTER!!!!!!! Fan alla gamla klassiker juh. Hyper Hyper.. Move your ass 😱
Uozon Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 (redigerat) Biosphere Technohead Astral Projection Portishead Massive Attack Era Redigerat 4 augusti 2008 av Uozon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.