Dickulus (oregistrerad) Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Hej! Har sagt att jag har lagt av med musik hur länge som helst, men det är bara att inse: det går inte. Även om både tid och pengar saknas så finns de alltid där någonstans i huvet - en massa melodier som bara måste få komma ut. Så nu har jag bestämt mig för att sluta kämpa emot och istället börjat bygga upp en liten enkel hemmastudio i källaren. Jag får sluta äta och min fru och mina barn får vänja sig vid att se lite mindre av mig på kvällarna framöver. På morgnarna går jag till mitt jobb på museet där jag jobbar som arkeolog. Kul och kreativt jobb förstås, fast helst hade jag suttit hemma och klinkat på gitarren eller på elbasen, vilket är mitt "förstainstrument". Musikaliskt har jag rötterna i 70- och 80-talens hårdrock och punk. Spelade i ett flertal band under 80-talet och turnerade och spelade in under perioder, bland annat i Tyskland. Jag tröttnade dock när allt började handla mer om pengar, kontrakt och ytligt mingel än om musik, och skaffade mig en utbildning istället. Det är ett beslut jag aldrig ångrat men som sagt, det går inte att helt låta bli att spela och komponera. Eftersom jag inte hängt med i teknikutvecklingen sedan tidigt 90-tal så kommer jag antagligen att ställa en massa nybörjarfrågor som handlar om MIDI, syntar och sådant. Det får ni stå ut med. I gengäld kanske jag kan bidra lite med min erfarenhet av låtskriveri. Annars kanske ni har nån fråga om nån fornlämning någonstans, men då får vi kanske synas i ett annat forum 😛
Assar Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Välkommen! Din historia känns nog igen av många här. Det finns massor med lagrad kunskap här på forumet och de flesta nybörjarfrågorna är ställda många gånger om. Snabbaste sättet att hitta svar på frågor är att använda sökfunktionen eller kolla om det finns nån nitad tråd i relevant forummapp. Hoppas frugan och barnen står ut med ditt återupptagna intresse!
Anders F Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Välkommen hit och hoppas du kommer trivas 😛 MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.