4Trax Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 Förstår inte riktigt denna tråd. Ni som tycker att ni är så himla duktiga och vill testa försäljaren med frågor ni redan vet svaret på är ju för sorliga. Tror att i de flesta fall kan de en hel del dom har ju för f*n prylarna i butiken och testar dom. Att läsa tester på nätet är inte samma sak som prova prylarna live. Där kan man få input från folk som testat. Jag har bra erfarenhet av de som jobbar i musikaffärer här i stockholm. Kan de inte svar på en fråga så vidarebefodra de till en som kan så .Det är väl inte bara jag som får särbehandling? OBS. Jag jobbar inte i butik!
Fredrik Karlsson Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Känner några som jobbar i musikaffär och de är väldigt kunniga privat men när det gäller att sälja så kan de kanske ibland pracka på folk prylar som de inte behöver.Känner även en Musikbörsenföreståndare och han har berättat att när föreståndarna har möte med varandra så pressar chefer osv att de måste sälja mer och de jämför även de olika affärerna med varandra vilka som sålt bäst respektive sämst och sätter på så sätt press på föreståndarna. En annan mycket kunnig vän arbetade tidigare på MB men slutade av den anledningen att de måste "kränga" prylar. Ett exempel han gav var typ att någon kom in i affären och ville ha "värsta" ljudkortet och när han då visade upp superkort i tiotusen kronors klassen så ville de ha nåt billigare alternativ som ofta slutade med ett kort i tvåtusenkronors klassen och han som säljare fick till sist påstå att det knappt var några märkbara skillnader mellan korten bara får att kunden skulle känna att han gjort en superbra affär.. Så han sa upp sig... Verkar ha varit en dålig säljare. Det är väl klart det är skillnad på kort för 2000 och kort för 10000...? På många sätt dessutom. Nja dålig säljare vet jag inte men han var "tvingad" att säga det kunden vill höra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.