Jump to content
Annons

Vad behöver jag

Alge

Recommended Posts

Tjenare 😠

Jag har spelat in ett par lÄtar jag hÄller pÄ med hiphop, men nu vill jag ha egen studio..

Jag vill ha svar pÄ vad jag behöver ... Jag vill max lÀgga 4 000 tusen pÄ studion .

SjÀlv tror jag att jag bara behöver mick + stativ osv, mixrer . Àr det mer ja behöver ? lÀnka till webbutiken sÄ Àr ni fett schjysta..

ha det bra alla dÀr ute!

Dela pÄ andra sajter

Annons

Om du bara spelar in sÄng och kör resten i datorn, sÄ Àr det överflödigt med en mixer. Satsa i sÄ fall hellre pÄ ett ljudkort som har inbyggd micpreamp i sÄ fall, t ex Echo AudioFire4, Terratec Phase X24FW eller liknande.

NĂ€r det gĂ€ller micen, sĂ„ finns det en uppsjö med olika modeller. HĂ€mta gĂ€rna smakprov frĂ„n min testsite och bedöm sjĂ€lv. I budgetsegmentet tycker jag att Studio Projects B1 fortfarande Ă€r den sjĂ€lvklara vinnaren - men det Ă€r ju alltid en smaksak... 😠

Ska du ha ett bomstativ, sÄ ta en modell som ligger runt 500:- listpris. De som Àr billigare Àr oftast inte det minsta kul att ha ett par mÄnader senare. Om du dÀremot tar ett rakt stativ utan bom, sÄ brukar Àven billiga modeller vara ganska ok.

Har du kablar eller behövs det ocksÄ? Hörlurar? Puffskydd?

Dela pÄ andra sajter

ag har spelat in ett par lÄtar jag hÄller pÄ med hiphop, men nu vill jag ha egen studio..

Jag vill ha svar pÄ vad jag behöver ... Jag vill max lÀgga 4 000 tusen pÄ studion .

Vad har du spelat in pÄ tills nu ? För 4 000 kr finns det nog inget du fÄr som du skulle behöva.

Börja sök hÀr och pÄ google om inspelning , mixning osv sÄ kommer du fÄ en klarare bild av vad det Àr du vill Ästadkomma och hur du gör för att ta dig dit.Finns inga genvÀgar eller enkla svar som köp det Ä det sÄ blir det fett me bra liksom.

Butiker online : www.jam.se , www.4sound.se , www.thomann.de ,

PS. Mixrer behöver du inte sÄ den kan du glömma.

Redigerat av Piccazzo
Dela pÄ andra sajter

JorÄ, runt 4000 kan du nog fÄ en del för.

Och det Àr inte direkt sÄ att den dÄ Àr fÀrdig, utan

man kan alltid förbÀttre och förÀndra!

Men för 4000 skulle jag köpa:

Ljudkort för 2000 kr - Typ Tascam US122, gÀrna nÄgot dÀr man fÄr med Cubase LE eller sÄ.

Mick för 1000 kr - Studio Projects B1, definitivt.

Stativ - 500 kr

Kablar - 200 kr

Puffskydd - 300 kr (K&M Puffskydd eventuellt)

NĂ„tt i den stilen iaf.

Lycka till!

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.