Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare 😠

Jag har spelat in ett par låtar jag håller på med hiphop, men nu vill jag ha egen studio..

Jag vill ha svar på vad jag behöver ... Jag vill max lägga 4 000 tusen på studion .

Själv tror jag att jag bara behöver mick + stativ osv, mixrer . är det mer ja behöver ? länka till webbutiken så är ni fett schjysta..

ha det bra alla där ute!

Annons
Postat

Om du bara spelar in sång och kör resten i datorn, så är det överflödigt med en mixer. Satsa i så fall hellre på ett ljudkort som har inbyggd micpreamp i så fall, t ex Echo AudioFire4, Terratec Phase X24FW eller liknande.

När det gäller micen, så finns det en uppsjö med olika modeller. Hämta gärna smakprov från min testsite och bedöm själv. I budgetsegmentet tycker jag att Studio Projects B1 fortfarande är den självklara vinnaren - men det är ju alltid en smaksak... 😠

Ska du ha ett bomstativ, så ta en modell som ligger runt 500:- listpris. De som är billigare är oftast inte det minsta kul att ha ett par månader senare. Om du däremot tar ett rakt stativ utan bom, så brukar även billiga modeller vara ganska ok.

Har du kablar eller behövs det också? Hörlurar? Puffskydd?

Postat (redigerat)
ag har spelat in ett par låtar jag håller på med hiphop, men nu vill jag ha egen studio..

Jag vill ha svar på vad jag behöver ... Jag vill max lägga 4 000 tusen på studion .

Vad har du spelat in på tills nu ? För 4 000 kr finns det nog inget du får som du skulle behöva.

Börja sök här och på google om inspelning , mixning osv så kommer du få en klarare bild av vad det är du vill åstadkomma och hur du gör för att ta dig dit.Finns inga genvägar eller enkla svar som köp det å det så blir det fett me bra liksom.

Butiker online : www.jam.se , www.4sound.se , www.thomann.de ,

PS. Mixrer behöver du inte så den kan du glömma.

Redigerat av Piccazzo
Postat

Jorå, runt 4000 kan du nog få en del för.

Och det är inte direkt så att den då är färdig, utan

man kan alltid förbättre och förändra!

Men för 4000 skulle jag köpa:

Ljudkort för 2000 kr - Typ Tascam US122, gärna något där man får med Cubase LE eller så.

Mick för 1000 kr - Studio Projects B1, definitivt.

Stativ - 500 kr

Kablar - 200 kr

Puffskydd - 300 kr (K&M Puffskydd eventuellt)

Nått i den stilen iaf.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.