AstaSlash Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Hej! Vore roligt att se hur det går till i riktiga studios! Kom gärna med tips om hemsidor också. 😠 Tackpåförhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 (redigerat) Den bästa sidan jag har hittat är denna Studio filmer Redigerat 6 november 2007 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Självklart - kolla exempelvis på denna. Sorry - kunde inte låta bli... 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 (redigerat) Sorry - kunde inte låta bli... Den e ju bland dom bästa faktiskt.Ibland är det dom små detaljerna som gör låten. 😠 Redigerat 6 november 2007 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Det var ta mig f-n bland det roligaste jag sett på länge! TACK! LMAO Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaptenGnissel Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Självklart - kolla exempelvis på denna. Det är ju precis så här går det till. En mycket naken och utlämnande skildring av en skarpsynt filmare. Föranleder en uppdatering av min signatur med den brutala sanningen... //K-G Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kajan Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Självklart - kolla exempelvis på denna. Sorry - kunde inte låta bli... 😕 Bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Led Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Några tips då: -Sök hos valfri DVD-handlare på "classic albums". Ett gäng dokumentärer om inspelningen av diverse... öh.. klassiska album. Musikbyrån på SVT har visat några av dessa. -In Flames lägger upp videodagbok på sin myspace. -Metallica släppte en dokumentär i två delar om svarta albumet. En del om inspelningen och en del om turnén. Såg den på VHS för många år sedan. Vet ej om den finns på DVD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Hej! Vore roligt att se hur det går till i riktiga studios! Kom gärna med tips om hemsidor också. 🙂 Tackpåförhand! Universal Audio säljer en DVD med hela processen från demo via inspelning till mastring. Naturligtvis med deras egna produkter i fokus, men rätt okej ändå. Jag köpte ett ex, tittade en gång och sålde sedan på Tradera... Här är länk. /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tightflesk Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Se på In flames studio diary! =P www.myspace.com/inflames får man lite hang på hur det funkar iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 -Metallica släppte en dokumentär i två delar om svarta albumet. En del om inspelningen och en del om turnén. Såg den på VHS för många år sedan. Vet ej om den finns på DVD. One and a half year with metallica, heter den.. riktigt bra film.. de bandar på 2tum.. 😛 glöm heller inte bort Some kind of monster, som e en ren o skär lektion i hur knäpp man blir av att vara metallica.. hela filmen är som ett långt kvartssamtal, men med PT HD istälelt för kladdkritor! hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.