Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Tänkte bara kolla om det vare någon som hade börjat trixa med att få in ProTools kortkommando i Nuendo. Har precis installerat Nuendo på min maskin som jag dessutom har ProTools LE på och eftersom jag har ett tangentbord med ProTools kortkommandon uppmärkta så tänkte jag typ varför inte försöka ha samma i den mån det går..

Borde finnas fler som har tänkt samma sak efter eller...

/Micke

Annons
Postat

tyvärr finns per default bara logic och sonar.

det är bara att bygga upp med "key commands" och spara, det tar mindre tid än vad man tror. det är trots allt inte många som är kompatibla: zoom/ funktioner, nudge, transport, fades...

Postat

Helt korrekt men ibland är man lat.. har dock noterat nu när jag har fått tag på en PT key commans till Nuendo fil att det nor är bättre att göra en själv så att man vet vad som är ändrat.

Nuendo är ju egentligen grymt mycket bättre än ProTools (tycker jag) men ibland har man helt enkelt inget val och att fylla skallen med 2 helt olika kort kommando setups plus det faktum att tangentbordet har PT ikoner kan bli mer än krångligt (för mig ialla fall)

Men som sagt det är grymt enkelt att göra sin egen setup

/Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.