ThomasJ Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Efter att ha varit kund på mitt webhotell i snart två år så har det börjat stula rejält. Hela denna pers gårut på att jag har betalat för mitt webhotell i tid. Men helt utan att medela mig så har dom helt sonika stängt mitt webhotell och min domän. Efter att under någon veckas tid ha mailat suport osv utan att få något svar alls, så börjar mitt tålamod och humör tryta. Jag har mkt viktiga mail osv på deras webhotell som i värsta fall kan orsaka mig inkomstbortfall med betydande vikt. Jag undrar nu hur jag skall göra, en anmälan eller stäming vorre på sin platts, men vilken väg går jag? Någon som vet eller kanske varit i liknande situation? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Lägg in en förfrågan till KO...KonsumentOmbudsmannen... Stämmning är väl lite väl drastiskt..I detta läget.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Lägg in en förfrågan till KO...KonsumentOmbudsmannen...Stämmning är väl lite väl drastiskt..I detta läget.. Ja, det var min första tanke. Men kika på ko`s hemida: Konsumentverket/KO kan ingripa motvilseledande reklam och marknadsföring oskäliga avtalsvillkor felaktig prisinformation farliga produkter Ja, stämmning är väl lite väl mkt men, som sagt så är det riskt att jag får ett betydande inkomstbortfall tackvare att jag inte längre kan nå min mail. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Är det B-one eller liknande hotell som förbjuder MP3:or, som långt om länge har upptäckt att du har MP3:or liggande på ditt utrymme, så är det inte första gången de avslutar ett konto utan förvarning... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Är det B-one eller liknande hotell som förbjuder MP3:or, som långt om länge har upptäckt att du har MP3:or liggande på ditt utrymme, så är det inte första gången de avslutar ett konto utan förvarning... 😉 Nepp. Det är cliche. där är det tillåtet med mp3or! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Skumt! Cliche har jag inte hört något om när det gäller sådant strul... Är du säker på att det inte är någon tillfällig krasch, så att de håller på och försöker få ordning på det...? Ring och kräv en förklaring. Mail är alldeles för lätt att ignorera eller påstå att de aldrig har kommit fram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Skumt! Cliche har jag inte hört något om när det gäller sådant strul... Är du säker på att det inte är någon tillfällig krasch, så att de håller på och försöker få ordning på det...?Ring och kräv en förklaring. Mail är alldeles för lätt att ignorera eller påstå att de aldrig har kommit fram. Jadu. Tilfällig krach är det då rakt inte. Och deras telesuport har jag ringt säkert 10gg utan att få något annat än en telesvarare som medelar att dom inte kan nås för tillfället. När jag ditigare mailat ang andra saker så har jag oftast fått svar inom 1timme. Men ikke nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Låter väldigt konstigt! 😳 jag menar, att dom inte ens svarar när du ringer till dom - och dom har svarat på mail inom en timme förut, men inte nu! Kanske har stängt sin verksamhet, och skiter i sina kunder .. kanske kanske! (nu överdriver jag som vanligt) Hoppas det löser sig!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vinyl Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Såg detta på deras sida Driftinfo -------------------------------------------------------------------------------- 2007-11-05 - Telefonsupport Vi har problem att hinna med alla som ringar just nu, så om du har möjlighet för det, så skriv en mail istället till support@cliche.se. Vi försöker besvara dem så fort som möjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Skumt! Cliche har jag inte hört något om när det gäller sådant strul... Är du säker på att det inte är någon tillfällig krasch, så att de håller på och försöker få ordning på det...?Ring och kräv en förklaring. Mail är alldeles för lätt att ignorera eller påstå att de aldrig har kommit fram. Jadu. Tilfällig krach är det då rakt inte. Och deras telesuport har jag ringt säkert 10gg utan att få något annat än en telesvarare som medelar att dom inte kan nås för tillfället. När jag ditigare mailat ang andra saker så har jag oftast fått svar inom 1timme. Men ikke nu. deras telesupport är inte riktigt att lita på, men maila så ska det nog inte vara ngt problem.. jag hade av misstag mail på en adress som blev nerlagd!!! så därför blev jag fly förbannad över att de inte hört av sig och sen stängde ner mitt konto.. det hjälpte genom att prata med dem via mail, och de löste det direkt, när jag sa att jag betalt så startade de upp mitt konto igen. De hade inte ens fått pengarna, och fick inte dem förrän efter två dagars överföringstid.. jag har väldigt bra erfarenhet av cliche, och rekomenderar deras support starkt!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Skumt! Cliche har jag inte hört något om när det gäller sådant strul... Är du säker på att det inte är någon tillfällig krasch, så att de håller på och försöker få ordning på det...?Ring och kräv en förklaring. Mail är alldeles för lätt att ignorera eller påstå att de aldrig har kommit fram. Jadu. Tilfällig krach är det då rakt inte. Och deras telesuport har jag ringt säkert 10gg utan att få något annat än en telesvarare som medelar att dom inte kan nås för tillfället. När jag ditigare mailat ang andra saker så har jag oftast fått svar inom 1timme. Men ikke nu. deras telesupport är inte riktigt att lita på, men maila så ska det nog inte vara ngt problem.. jag hade av misstag mail på en adress som blev nerlagd!!! så därför blev jag fly förbannad över att de inte hört av sig och sen stängde ner mitt konto.. det hjälpte genom att prata med dem via mail, och de löste det direkt, när jag sa att jag betalt så startade de upp mitt konto igen. De hade inte ens fått pengarna, och fick inte dem förrän efter två dagars överföringstid.. jag har väldigt bra erfarenhet av cliche, och rekomenderar deras support starkt!!! Jadu. Tur för dig! Mindre tur för mig. Eftersom jag skrivit typ 5 mail under senaste veckorna. Inte fått svar på något av det! Idag skickade jag mail till info@cliche.se istället för suport@cliche.se som dom andra mailen. Får väl se vart det leder! Men glad är jag då rakt inte! Har tidigare bara haft bra vibbar från cliche, men detta får mig att rynka pannan o låta det ryka ut genom mina öron! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 om du maila: suport@cliche.se så bör du inte fått svar.. support@cliche.se ska det vara.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 om du maila:suport@cliche.se så bör du inte fått svar.. support@cliche.se ska det vara.. 😳 Menade det. Men ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 om du maila:suport@cliche.se så bör du inte fått svar.. support@cliche.se ska det vara.. 😆 Menade det. Men ändå. man vet aldrig.. 😳 men om du mailat deras support bör du få svar tills imrgn!! vänta ut det lite.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 om du maila:suport@cliche.se så bör du inte fått svar.. support@cliche.se ska det vara.. 😆 Menade det. Men ändå. man vet aldrig.. 😳 men om du mailat deras support bör du få svar tills imrgn!! vänta ut det lite.. Tror jag inte på! Eftersom jag mailat både en o två gånger under dom senaste 10 dagarana! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 om du maila:suport@cliche.se så bör du inte fått svar.. support@cliche.se ska det vara.. 😆 Menade det. Men ändå. man vet aldrig.. 😳 men om du mailat deras support bör du få svar tills imrgn!! vänta ut det lite.. Tror jag inte på! Eftersom jag mailat både en o två gånger under dom senaste 10 dagarana! nehe.. ok.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Du får väl helt sonika åka dit till deras kontor och slå näven i bordet och säga: "Nästa gång kan det där förbannade bordet vara din käft om du inte tar och se till att få tummen ur röven" 😳 Nämen.. det där låter inte bra 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Du får väl helt sonika åka dit till deras kontor och slå näven i bordet och säga: "Nästa gång kan det där förbannade bordet vara din käft om du inte tar och se till att få tummen ur röven" 😳 Nämen.. det där låter inte bra 😆 hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Du får väl helt sonika åka dit till deras kontor och slå näven i bordet och säga: "Nästa gång kan det där förbannade bordet vara din käft om du inte tar och se till att få tummen ur röven" 😠 Nämen.. det där låter inte bra 😲 hihi,blir dyrt o åka till malmö.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 Du får väl helt sonika åka dit till deras kontor och slå näven i bordet och säga: "Nästa gång kan det där förbannade bordet vara din käft om du inte tar och se till att få tummen ur röven" 😠 Nämen.. det där låter inte bra 😲 hihi,blir dyrt o åka till malmö.. iofs så kostar det inte mkt med flyg.. Men grejjen är jue den att jag ändå inte kommer hajja vad gubbarna där säger, skånska är ett främmande språk för mig.! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Webbhotellbranschen är lika pålitlig som svarttaxibranschen. Jag har fått anmäla webbhotell till konsumentverket (och vunnit), jag har blivit blåst på pengar, jag har nonchalerats av diverse hotell och bla bla bla. Det är svårt att i förväg veta vilka man kan lita på och vilka man inte kan lita på. I vissa fall byter ett seriöst webbhotell ägare och blir plötsligt bara ett vandrarhem istället för hotell. Ett sådant exempel är Webcows som bytte ägare och anställda och maken på skräp... Jag har vad som tidigare hette Aleborg, ett av Sveriges bästa webbhotell. Nu har de dock bytt namn och vi får väl se vart det hela leder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Är det B-one eller liknande hotell som förbjuder MP3:or, som långt om länge har upptäckt att du har MP3:or liggande på ditt utrymme, så är det inte första gången de avslutar ett konto utan förvarning... 😏 Nepp.Det är cliche. där är det tillåtet med mp3or! Njae du... Har just haft Cliche i telefonluren. Jag förklarade vilka behov jag har av min webbserver (enstaka nedladdning av dokument, musik-mp3:or, reklam-mp3:or, bilder och PDF:er) varpå supporten svarade att PDF:er och text är okej men inte musik- eller filmfiler. Det spelade ingen roll om det var så 5 MB eller 50 MB. Det var nedladdning och det var inte tillåtet. Streaming var det heller inte fråga om. Slutligen svarade hon att mitt konto förmodligen inte skulle vara problemfritt ifall jag registrerade mig där. Vi var överens om att Cliche inte var lämplig plats för musikhemsidor. https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry545342 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Kan man inte ha sin egna dator som server? 😏 visst får den stå igång 24/7 men är inte det bättre istället för att betala ett dyrt webbhotell och inte få det som utlovas? eller det kanske inte är så dyrt? ett annat alternativ är ju att köpa en halvgammal dator och installera en windows server edition på den? kanske behövs byta ut minne samt hårddisk på den 😏 Jag har faktiskt själv funderat på att skaffa webbhotell, men nu blir man ju inte så sugen när det är prat här om att dom byter ägare hej vilt, och det är problem med musik/film filer .. nej tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Jag har två klockrena webhotell där du själv är ansvarig för allt innehåll och de tillåter utan problem att du lägger upp din egen musik; http://smartconsumers.infinology.com och http://www.lunarpages.com . Den jag har kommit att föredra, är Lunarpages, eftersom de numera erbjuder mer än Infinology - och för att de har haft en downtime på 27 sekunder totalt under det senaste halvåret, medan mina 3 andra webhotell har legat någonstans mellan 5 och 8 timmars downtime under samma tid (alla 4 har mätts med en extern service). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Själv är jag nöjd med http://www.oderland.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 7 november 2007 Dela Postat 7 november 2007 Bara en tanke jag fick när jag läste tråden är att nästa program av uppdrag granskning som är ikväll klockan 20:00 på SVT1 skulle handla om bland annat oseriösa webbhotell för småföretagaren. HÄR är en trailer. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 november 2007 Trådstartare Dela Postat 7 november 2007 Fick nyss ett mail: Hej Thomas Jag kan se här att det är ditt .se domän som inte är förnyad.IIS.SE har skickat en mail till dig om detta, har du inte mottat denna..??Om inte ska du kontakta IIS.se, da du säkkert har en fel kontaktmail i deres system.Cliche.se hanstera desvärra inte ditt .se domän, det gör IIS.se Vänliga hälsningar Cliche support Jaha. Kul. Men mysteriet är löst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 7 november 2007 Trådstartare Dela Postat 7 november 2007 Är det B-one eller liknande hotell som förbjuder MP3:or, som långt om länge har upptäckt att du har MP3:or liggande på ditt utrymme, så är det inte första gången de avslutar ett konto utan förvarning... 😉 Nepp.Det är cliche. där är det tillåtet med mp3or! Njae du... Har just haft Cliche i telefonluren. Jag förklarade vilka behov jag har av min webbserver (enstaka nedladdning av dokument, musik-mp3:or, reklam-mp3:or, bilder och PDF:er) varpå supporten svarade att PDF:er och text är okej men inte musik- eller filmfiler. Det spelade ingen roll om det var så 5 MB eller 50 MB. Det var nedladdning och det var inte tillåtet. Streaming var det heller inte fråga om. Slutligen svarade hon att mitt konto förmodligen inte skulle vara problemfritt ifall jag registrerade mig där. Vi var överens om att Cliche inte var lämplig plats för musikhemsidor. https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry545342 Åååfan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.