Mr Keys Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Är det någon som testat Antares Avox? Hur är den att använda? Hur blir det? Sökte lite smått efter en riktigt bra de-esser, och hittade detta paket, så då blev man ju lite nyfiken.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Är det någon som testat Antares Avox? Hur är den att använda? Hur blir det?Sökte lite smått efter en riktigt bra de-esser, och hittade detta paket, så då blev man ju lite nyfiken.... Jag testade men tyckte inte de var något vidare. Har du testat spitfish? Den är gratis från digitalfishbone tror jag det heter Jag har precis köpt en Deeser till mitt UAD-1 kort men inte hunnit testa den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Skulle inte påstå att det är värt det höga priset i alla fall. Med Throat kan man däremot få fram rätt häftiga röstförvrängningar men om det "bara" är en de-esser du är ute efter så pröva Spitfish som är gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 ja, jag tittade lite snabbt på den, men hittade inte spontant någon ratt för att ställa in skarpheten/(q-värde)......Logic har ju en de-esser, som funkar helt ok i vissa fall, men ibland vill man liksom kunna pinpointa lite mer exakt den freqvens som ställer till problem.... i och för sig är jag itne säker på att det gick på Avox heller, men jag blev bara nyfiken på hela paketet liksom.....verkar vara väldigt matnyttigt vokal-paket liksom......sysslar väldigt mkt med "kreativ" redigering på röster, mkt ner/upp-pitchning och dist, stereobreddning, chorus, hårda limiters/compressorer, phasers och flangers osv osv....så Avox såg liksom ut som ett paket man kunde ha nytta av..... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 jag och ngra polare satt i en studio och prövade de pluggarna en natt efter ett långt insp.pass, visserligen var vi trötta, men vi provade att lägga på antares sånggrejjer på leadvoxen, och fy tusan va vi garvade.. det lät verkligen skit.. men de e ju bara va jag tyckte när jag var trött o slö.. 🙂 ska du ha en de-esser i vst format, så håller jag med ovanstående talare, annars brukar jag helt sonika bygga ihop en de-esser själv i pro tools med en kompressor och en eq.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 6 november 2007 Trådstartare Dela Postat 6 november 2007 hmm....njae, helst AU, men va fan..... men det är sant....skulle kunna testa det, annars blir det kanske till att köpa precision de-essern ändå....hmm.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Acuma DSR-1 är mycket användbar om man har behov av att ratta mycket. Den är inte bara bra som Desser utan för övriga problem områden som varierar dynamiskt. http://my.mackie.com/store2/p.asp?p=dsr1 Annars håller jag med IDF. Kompressor o sidechaina en EQ så är man hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 Logic har ju en de-esser, som funkar helt ok i vissa fall, men ibland vill man liksom kunna pinpointa lite mer exakt den freqvens som ställer till problem.... Detta är nog möjligt med Spitfish, åtminstone kan man ställa vilken frekvens det är som "sssss:ar". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.