Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

är tanglewood ett märke man skulle kunna köpa jag har spelat gitarr ett år nu och tycker att det är dags för ny gura. och så hittade jag tanglewood i en musik affär och undrar är det skräp lr är det någonting att satsa på?

tack i förhand hobbyspelaren

Annons
Postat
är tanglewood ett märke man skulle kunna köpa jag har spelat gitarr ett år nu och tycker att det är dags för ny gura. och så hittade jag tanglewood i en musik affär och undrar är det skräp lr är det någonting att satsa på?

tack i förhand hobbyspelaren

Jag är ingen expert. Men jag var inne i den nya butiken JAM i Linköping och dom säljer ju Tanglewood. Kanske är den butiken du syftade på 😊 Iaf jag hade med mig min kompis som spelat gura ett bra tag, varit med i band osv. Jag själv är nybörjare, kan ta lite ackord och har en gammal sliten akustisk nylonsträngad med sne hals.

Till saken: De har en Tanglewood som de kallar "fattigmans Martin" och är enligt egen utsago deras bästa stålsträngade under 2000:-. Jag och kompisen provspelade den och jag måste säga att den va riktigt stabil. Det lät bra, den var skön att spela på, lagom stor hals. Det finns massor med gitarrer med bättre ljud, skönare form, bättre produkt, snyggare design, men till ett betydligt högre pris. Och det är inte den bästa gitarren du frågar efter. Jag tror att Tanglewooden passar en hobbyist utomordentligt. Jag kommer själv att köpa den senare. Kompisen tyckte också att den var väldigt skön att spela på. Smaken är dock olika. Testa att spela på den och känn efter. Du behöver garanterat inte vara orolig för kvalitén.

Deras sida utgör ett väldigt seriöst intryck. http://www.tanglewoodguitars.com/warranty.html

Postat

Sitter själv på en tanglewood TW15-ASM och är sjukt nöjd. Låter helt underbart varmt och härligt och är MYCKET skönare än SX-gitarren jag hade innan. Grym gura helt enkelt. Gillade dock inte de billigare modellerna like mycket. Men de var bättre än andra billiga märken såvitt jag kan minnas. Testa och köp det du gillar, vad som är skräp och inte avgör du bäst själv. Ta dig tid och testa olika modeller och fråga säljarna om hjälp, får du inte det så gå till en annan affär.

Postat
Sitter själv på en tanglewood TW15-ASM och är sjukt nöjd. Låter helt underbart varmt och härligt och är MYCKET skönare än SX-gitarren jag hade innan. Grym gura helt enkelt. Gillade dock inte de billigare modellerna like mycket. Men de var bättre än andra billiga märken såvitt jag kan minnas. Testa och köp det du gillar, vad som är skräp och inte avgör du bäst själv. Ta dig tid och testa olika modeller och fråga säljarna om hjälp, får du inte det så gå till en annan affär.

mm det är ju så :/ men det är kvalliten förstår du jag oroar mig för ljudet och sånt tycker jag är bra på tanglewoods gitarrer.

Postat

mm det är ju så :/ men det är kvalliten förstår du jag oroar mig för. ljudet och sånt tycker jag är bra på tanglewoods gitarrer.

• 1 månad senare...
Postat

Jag hade en Tanglewood TW15AS-CE eller vad den hette. kostade fyratusen nånting med cutaway och mic. Gillade aldrig gitarren just för att trät i locker kändes som tunn plywood och hela gitarren kändes ocharmig och lät torrt. Men om man pratar gitarrer i upp till 2000 kronors klassen så är nog deras väldigt bra för pengen.

Cort gör också rätt hyfsade billiga gitarrer men TDBN AT som kallas "fattigmansmartin är väldigt bra för priset fast jag vet inte varför den kallas fattigmans martin dock.

Slutligen, visst det är en väldigt bra nybörjargitarr men om du fortsätter lira och lirar mycket så kommer du nog att vilja byta upp dig inom ett år.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.