AndyPandy Postat 4 november 2007 Postat 4 november 2007 Jag sitter och programmerar trummor i Cubase. Jag har en virvel vars sampling har en ganska lång svans (den klingar ut relativt långsamt). När jag programmerar virveln vill jag att notlängden på den vanliga slagen ska vara 1/16, men precis innan refrängen ska notlängden vara 1/4 så att svansen hörs. Jag fattar faktiskt inte hur jag ändrar notlängden för ett enda slag i Drum Editor. Går det överhuvudtaget?
Gain Postat 4 november 2007 Postat 4 november 2007 Jag sitter och programmerar trummor i Cubase. Jag har en virvel vars sampling har en ganska lång svans (den klingar ut relativt långsamt). När jag programmerar virveln vill jag att notlängden på den vanliga slagen ska vara 1/16, men precis innan refrängen ska notlängden vara 1/4 så att svansen hörs. Jag fattar faktiskt inte hur jag ändrar notlängden för ett enda slag i Drum Editor. Går det överhuvudtaget? Sitter inte vid Cubase nu, men vad händer om du går via Key Editor istället?
Led Postat 4 november 2007 Postat 4 november 2007 (redigerat) Testa att ändra notvärde under "Ins. Length", default inställd på Drum-map link. (i mitten på ikon-raden finns den drop-down meny) Redigerat 4 november 2007 av Led
AndyPandy Postat 5 november 2007 Trådstartare Postat 5 november 2007 Testa att ändra notvärde under "Ins. Length", default inställd på Drum-map link. (i mitten på ikon-raden finns den drop-down meny) Tack! Det funkade precis som jag ville!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.