Jump to content
Annons

Konvertera ett logic pro project till Reason

Angus

Recommended Posts

Jag gjorde en demo i logic pro (mac) för en tid sen och undrar nu bara om det finns något sätt att konvertera det logic pro projekt så att det går att jobba med det i t ex Reason (PC). Det är ju som bekant olika plattformar.

Tacksam för svar!

Redigerat av Angus
Dela på andra sajter

Annons

de e klart det går, men det är lite omständigt!!!

du får exportera midin, och sen får du importera i reason.

med audiosignalerna får du antingen kör in dem i sampleplayers som NNXT eller importera i recycle och göra rex2 filer av dem och sedan importera för Dr Rex..

Dela på andra sajter

de e klart det går, men det är lite omständigt!!!

du får exportera midin, och sen får du importera i reason.

med audiosignalerna får du antingen kör in dem i sampleplayers som NNXT eller importera i recycle och göra rex2 filer av dem och sedan importera för Dr Rex..

Tack för svar. Men jag fattar inte ändå

Jag har hela projektet sparat i logic pro format på en dvd:skiva och den filen kan inte min PC dvd:spelare läsa.

Det är grundproblematiken. Jag kommer inte åt filen med mitt projekt på min PC och tyvärr så har jag har ingen mac idag med logic att exportera ifrån. Ber om ursäkt om det såg lät så.

Finns det något sätt att fixa detta så skulle jag vara väldigt tacksam för all hjälp!

Dela på andra sajter

1. Med MacDrive kan du läsa CD/DVD i HFS+ (enbart Mac-filsystem) i Windows. Då kan du kopiera Logic-mappen till hårddisken.

2. Utan Logic kan du inte komma åt något innehåll i projektfilen (.lso). Inga andra program är kompatibla med Logic-projektfiler.

Har du tillgång till en Mac med Logic Pro kan du, som IDF sa, exportera ut en .mid och sedan importera denna i Reason.

Logic och Reason kan importera/exportera .mid-filer

3. Har du spelat in många långa audiofiler ligger de som aiff- eller wav-filer vid sidan om ditt Logic-projekt.

Reason har inga audiospår. Det blir jobbigt att använda dem som samplingar.

Du gör bäst i att använda en DAW istället, importera ljudfilerna och manuellt lägga alla tagningar på rätt plats.

Mer jobb än det är värt. Kört är ett annat ord.

EDIT: Läs gärna trådar som från logic till cubase.

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

1. Med MacDrive kan du läsa CD/DVD i HFS+ (enbart Mac-filsystem) i Windows. Då kan du kopiera Logic-mappen till hårddisken.

2. Utan Logic kan du inte komma åt något innehåll i projektfilen (.lso). Inga andra program är kompatibla med Logic-projektfiler.

Har du tillgång till en Mac med Logic Pro kan du, som IDF sa, exportera ut en .mid och sedan importera denna i Reason.

Logic och Reason kan importera/exportera .mid-filer

3. Har du spelat in många långa audiofiler ligger de som aiff- eller wav-filer vid sidan om ditt Logic-projekt.

Reason har inga audiospår. Det blir jobbigt att använda dem som samplingar.

Du gör bäst i att använda en DAW istället, importera ljudfilerna och manuellt lägga alla tagningar på rätt plats.

Mer jobb än det är värt. Kört är ett annat ord.

EDIT: Läs gärna trådar som från logic till cubase.

Tack för all hjälp och tips! Uppskattas !!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.