Jump to content
Annons

Quadcore/dual core PT LE?

dr.kaufman (oregistrerad)

Recommended Posts

dr.kaufman (oregistrerad)

Tjena

Har precis köpt en digi 003 rack. men jag kan inte använda den än, då min nuvarande dator inte ens har FW ingång. Så jag tänkte fråga om lite småråd innan jag springer och köper fel.

Funkar PT le med fyra processor kärnor. Det står på deras hemsida att dom inte testat sånna processorer i pc miljö men är det nån annan som testat som vet att det funkar eller så?

är det svårt att skruva ihop en dator sj'lv om man köper lösa delar, för känns som att man kan spara en del pengar där..?

och bästa inköpsstället?

tack på förhand:)

/isak

Dela på andra sajter

Annons
Tjena

Har precis köpt en digi 003 rack. men jag kan inte använda den än, då min nuvarande dator inte ens har FW ingång. Så jag tänkte fråga om lite småråd innan jag springer och köper fel.

Funkar PT le med fyra processor kärnor. Det står på deras hemsida att dom inte testat sånna processorer i pc miljö men är det nån annan som testat som vet att det funkar eller så?

är det svårt att skruva ihop en dator sj'lv om man köper lösa delar, för känns som att man kan spara en del pengar där..?

och bästa inköpsstället?

/isak

är själv intresserad av samma sak så bygger vidare med en ytterligare fråga, om man har PT LE 7.2 som inte har stöd för quad (antar jag?), och det senare kommer ett quad-core stöd, brukar det finnas som en service-fil eller måste man då köpa senaste uppdateringen tex 7.4.x? Hur brukar det vara?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Tjena

och bästa inköpsstället?

/isak

Fördelen med att skruva ihop sin egen dator är ju att du kan prioritera saker. Jag har byggt flera datorer själv, och nu senast blev det en Quad Core med 2GB RAM. Jag använder den till mer än musik, så det är en kompromiss.

Quad Core 2,4GHz (minns inte beteckningen, Q6400?)

Moderkort - Foxconn P9657AA-8EKRS2H

Minne - 2GB Kingston 667MHz

Grafikkort - Asus EAH2400 med passiv kylning

Hårddiskar - WD Raptor SATA2 10KRPM (en 36GB och en 74GB).

DVD-skrivare Samsung

Gick på nånstans runt 8000:- hos PC Superstore i Kungens kurva. Superbra service. Butiken är ruff, men otroligt hjälpsam personal!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.