tbruce Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Britney Spears nya skiva "Blackout". Mörkt, sexigt, ofta kliniskt elektroniskt, med lekfulla och faktiskt ganska experimentella produktioner! Lyssna på t ex "Freakshow" och särskilt "Piece of me" t ex (som Robyn körar på?? hörde jag nånstans. Jo det låter faktiskt som hon. Coolt isåfall). Är jävligt svag för apatiska, subtilt elektroniska röster som t ex Air är mästare på... skivan är full av dem. Britneys röst har nästan ständigt en elektronisk nerv närvarande... jävligt coolt. Skönt entoniga melodier med ofta jävligt kaxiga texter. Okej alla låtarna är inte jättestarka. Men när det är som bäst är det riktigt bra. Inspirerande.
KillwithSkill Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Vet inte. Låter som TV-spel på anabola. Dessutom så bär hon ju inte upp nånting av låtarna. Jag flyger ju inte av stolen av hennes sånginsats. Men det har hon heller aldrig gjort tidigare heller. Dessutom så vet jag att hennes sång är nåt så in i helvete redigerad att man blir rädd. Men så är det. En fet produkt som säljer apa. Plast!
SMonk Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Plast! Hellre plastigt än träigt. Själv är jag dock redigt trött på allt detta snuskande. Ja, vi vet att du är britneyhyndan, och vill sexa oss alla hit och dit. gäsp.
Hellpig Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Jag flyger ju inte av stolen av hennes sånginsats. Det har jag gjort. Flera gånger. Men det beror mest att jag inte riktigt kan med att lyssna på henne... hon kan ju inte sjunga! Och hela grejen med att gå från helylletjej till fylleslampa är bara patetisk. Jaja, det är min åsikt det, jag vet ju att det finns betydligt som anser att hon kan sjunga osv.
tugboat Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Britney Spears nya skiva "Blackout". Mörkt, sexigt, ofta kliniskt elektroniskt, med lekfulla och faktiskt ganska experimentella produktioner! Lyssna på t ex "Freakshow" och särskilt "Piece of me" t ex (som Robyn körar på?? hörde jag nånstans. Jo det låter faktiskt som hon. Coolt isåfall). Är jävligt svag för apatiska, subtilt elektroniska röster som t ex Air är mästare på... skivan är full av dem. Britneys röst har nästan ständigt en elektronisk nerv närvarande... jävligt coolt. Skönt entoniga melodier med ofta jävligt kaxiga texter. Okej alla låtarna är inte jättestarka. Men när det är som bäst är det riktigt bra. 😉 Inspirerande. Ja eller hur! Jag var väldigt spänd på att höra hur bloodshy och avant-låtarna skulle låta. Ingen toxic, men piece of me är riktigt bra! Sen förstår jag inte de som klagar på att hennes röst är processad? Är ni dumma i huvet eller?
nattvaktaren Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Sen förstår jag inte de som klagar på att hennes röst är processad? Är ni dumma i huvet eller? Nej, dom är ABF-bluesmän.
Liquid_6 Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Trodde inte jag skulle säga detta nånsin,men det var fan nice 😉 Gillar electroinslagen på låtarna som fan.Sen att rösten är processad,who gives a crap.
Björn Olsberg Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 (redigerat) Lite lite halvt OT: Den som fortfarande har kvar Studio 3-04 kan läsa den troligtvis första intervjun som gjordes med Bloodshy & Avant. Låtskrivare - Bloodshy & AvantDe ger egentligen inte intervjuer, men Studios Olle Niklasson fick ändå en pratstund med svenskarna bakom Britney Spears megahit Toxic. Redigerat 3 november 2007 av Olsberg
tbruce Postat 3 november 2007 Trådstartare Postat 3 november 2007 Jag flyger ju inte av stolen av hennes sånginsats. Det har jag gjort. Flera gånger. Men det beror mest att jag inte riktigt kan med att lyssna på henne... hon kan ju inte sjunga! Och hela grejen med att gå från helylletjej till fylleslampa är bara patetisk. Jaja, det är min åsikt det, jag vet ju att det finns betydligt som anser att hon kan sjunga osv. Jag skiter personligen blanka fan i om hon kan sjunga eller om hon ens medverkar på skivan för den delen, för hon är inte en sångerska, hon är ett varumärke. Iprenmannen kan inte heller sjunga "på riktigt", men folk tycker han är underhållande ändå.
tbruce Postat 3 november 2007 Trådstartare Postat 3 november 2007 Hah fan vad ballt. Såg just att Piece of me är producerad av Klas Åhlund. Inte konstigt att jag gillade den då... 😊
Lee Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Ursäkta en gammal idiot men var lyssnar ni på låtarna om ni inte har köpt skiva/laddat ner från en betalsite? (Och det gissar jag att de som avskyr Britney inte gjort.) Skulle vara kul att höra låtarna, eftersom jag bara har hört en massa ros om produktionen. Om jag gillar musiken, eller om Brittan sjunger själv är fullständigt ointressant. Det finns tillräckligt med hyllade, "fina" artister som sjunger som skräp ändå. Men en bra produktion är alltid kul. Och bra låt är en bra låt.
tbruce Postat 4 november 2007 Trådstartare Postat 4 november 2007 Nån vänlig (?) själ har lagt upp Piece of me på youtube... http://youtube.com/watch?v=AQneThS6z9E
Adamtenstarules (oregistrerad) Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Blev faktiskt positivt överraskad av nya skivan 😆 Låten "Piece of me" är skön 🙂 Kasta FISK eller ROS på Britney här: http://www.voolife.com/games/fishrose/defa...date=2007-11-27 Jag kastade rosor
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.