coxen Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 jag har nu fått mitt efterlängtade reason 4. ÄNTLIGEN! när jag ska sätta mig och knpåa basslinga med en matrix så dubblerar den sig när jag kör det gamla hederliga kommandot ctrl+d. i manualen kan jag inte heller hitta någon beskriving på sanbbkommandon. hjälp?
Linus Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Japp, vissa kortkommandon har bytts ut för att lämna plats åt andra snabbtangenter. De flesta har med den nya sequencern att göra och är mer logiska. Shift Pattern Up: Ctrl+Shift+U Shift Pattern Down: Ctrl+Shift+D
coxen Postat 3 november 2007 Trådstartare Postat 3 november 2007 tack linus! du är bäst, igen 😉 jag har letat som en galning i maualen men hittar det inte
drloop (oregistrerad) Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Den där smutta delen i R3 manualen med kortkommandon var finns den i R4 manualen? Kan inte hitta någon...
Linus Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Nej, det verkar som att listan fallit ur manualen. 😉
drloop (oregistrerad) Postat 4 november 2007 Postat 4 november 2007 Nej, det verkar som att listan fallit ur manualen. 🙂 Surt...
bdatony Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Vi kanske kan fylla på med olika kommandon vi kan här? Jag tar några som jag tror står i manualen. c Starta click Ctrl + enter starta inspelning Sen ska man använda Nollan på numeriska tangentbordet för att göra det man gjorde med Enter innan... 1 tryck stop 2 tryck till platsen du startade 3 tryck tillbaks från början. Det var några i alla fall...
mornel Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Hej hörni, En lista på alla kortkommandon finns för nedladdning på vår websida. Gå till http://www.propellerhead.se/download klicka "Reason" i menyn till vänster, och sedan "Documentation". Filen ni letar efter är "Reason version 4 key commands - pdf file". Hoppas det smakar. Leo
Assar Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 I ett visningsläge så fungerar kommatecken för att flytta sequensern till noll-läget, på samma sätt som i Cubase. Men i ett annat fungerar det inte, då skapas istället en extra-lane. Frustrerande att samma snabbkommando har två olika funktioner i samma sequenserfönster, bara beroende på visningsläge.
Memphis Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 (redigerat) Hej hörni, En lista på alla kortkommandon finns för nedladdning på vår websida. Gå till http://www.propellerhead.se/download klicka "Reason" i menyn till vänster, och sedan "Documentation". Filen ni letar efter är "Reason version 4 key commands - pdf file". Hoppas det smakar. Leo Tackar 😲 Två kommandon jag ofta använder är Ctrl E (Byta visningsläge i sequencern) och Tab (byta till baksida av racken). Väldigt smidigt när man vill förflytta sig mellan fönster. Och Ctrl S såklart! 😄 /M Redigerat 8 november 2007 av Memphis
drloop (oregistrerad) Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Hej hörni, En lista på alla kortkommandon finns för nedladdning på vår websida. Gå till http://www.propellerhead.se/download klicka "Reason" i menyn till vänster, och sedan "Documentation". Filen ni letar efter är "Reason version 4 key commands - pdf file". Hoppas det smakar. Leo Tusen tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.