Jump to content
Annons

Hur är Tapco mixrarna?

Recommended Posts

Alexander J.D (oregistrerad)
Postat

Tjena Tjena!

Sänder nätradio och har innan baa kört med preamp och inget mixerbord eler så. Vill nu ha möjlighet att ha gäst" när man sänder och blir då tvungen att vid de tillfällena använda mig av en mixer med 2 micingångar med 48V fantomatning och preamps.

Har funderat lite på Tapco Mix60 . Är det nån som vet något om denna lilla mixer? Är det en prisvärd budgetmixer?

//Alexx

Annons
Postat

satt sj o funtade över en tapco för ett bra tag sen! Det är ju mackie som har gjort, vilket lovar gediget bygge o shyssta preamps till en smärre summa, shoot!

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Hej

Är i behov av köpa et litet mixerbord med minst 4 micingångar , priset får helst handla under 2000 kr . Har kollat lite på en Tapco Mix120 , görs ju av Mackie så borde väl funka braoch låta hyffsat bra?? Något annat förslag på märke /modell??

//Alex

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Postat

Om du vill och kan lägga lite mer pengar så är Creamware's ljudkort perfekta till radio. Jag har ett Creamware Luna II i min radiodator och det funkar otroligt bra.

Letar du lite så kan du hitta ett begagnat Luna II för under 2000 kronor, dom brukar dyka upp på vendolin.se ganska ofta, men det har inte 48v eller preamps så du måste köpa till en preamp.

Postat

Tack , men jag är nog mer ute eftr en mixer. Är det nån som har nåt annat förslag på mixer för max 2000 kr, helst under 2000??

//Alex

Postat
Tack , men jag är nog mer ute eftr en mixer. Är det nån som har nåt annat förslag på mixer för max 2000 kr, helst under 2000??

//Alex

Under 2000 kronor så funkar nog vilken som helst av Behringer- eller Tapcomixrarna, du kan nog hitta en begagnad UB2442FX-Pro till det priset och den klarar du dig långt på. Vill du ha en mindre modell så finns det ju många lågprismixrar under 2000 kronor. Det är i princip ingen skillnad på ljudet i dom, det är bara antal in- och utgångar som varierar.

Postat

//Alex

du kan ju söka efter en beg soundcraft spirit

Postat

Tack så mycket för råden!

Jag tar och kollar lite på era förslag så får ja se vad de blir 😉

//Alexander

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.