Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har installerat Logic Pro 8. Allt gick som det skulle - programmet startar så snällt och det ser verkligen bra ut.

Dock hittar inte programmet mina tidigare installlerade AU-pluggar. Hur får jag dem att synas/fungera i 8:an? De funkar fortfarande perfekt i 7:an - både fristående och genom Logic.

Måste jag göra någon speciell procedur för att få tredjepartspluggar att funka i 8:an?

//HZ

Annons
Postat

Nu vet jag inte hur det är i logic 8, men du kan behöva gå in i "logic au manager" och aktivera/göra en rescan på dina 3:e partspluggar.

Kolla huvudmenyn (Logic Pro eller vad den kan heta) -> Preferences -> Logic AU Manager

Postat

Jag formulerar om frågan. Ni som installerat Logic 8:an, hittar ni era tidigare installerade AU-pluggar någonstans i Logic 8?

De visar sig inte i AU-managern och inte någon annan stans heller.

Måste jag installera om dem...? Bleh i såna fall... 😱

//H

Postat
Jag formulerar om frågan. Ni som installerat Logic 8:an, hittar ni era tidigare installerade AU-pluggar någonstans i Logic 8?

De visar sig inte i AU-managern och inte någon annan stans heller.

Måste jag installera om dem...? Bleh i såna fall... :rolleyes:

//H

Hade inga problem med pluggarna , alla dök upp som dom skulle.

Postat
Hade inga problem med pluggarna , alla dök upp som dom skulle.

I vilken mapp ligger dina 3:e-partspluggar? Hade du dem installerade innan du installerade 8:an?

//H

Postat

Var kommer 3:e partspluggar att synas? Tillsammans med de andra instrumenten eller...?

Ähh, jag provar att installera om en plugg så får vi se...

Postat

library/audio/plug-ins/component/

Där ligger au pluggarna.

I Logic kan du starta AU-manager och titta vilka pluggar som inte blivit authade riktigt. / Mikke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.