peber Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) har precis flyttat över mitt creative audigy 2 till min nya dator och nu när jag spelar in någonting, oavsett program, så blir det inspelade helt knas. någon som vet hur jag fixar det? ljudklipp: Your browser does not support the HTML5 audio tag edit: ja har upptäckt också att alla filer jag spelade in på den gamla datorn spelades in i 44100Hz medans på den nya måste jag spela in i 48000Hz, det går inte att välja något annat. Redigerat 1 november 2007 av peber
punkrockdude Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Det är Creative i ett nötskal när det kommer till ljudinspelning. Dock är EMU som är en del av Creative inte samma sak. Spara ihop till ett ljudkort gjort för seriös multispårsinspelning. MvH
henrik.brunzell Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Förstår inte riktigt vad som låter knas med detta exempel, men som punkrockdude skriver, så är de här Audigy- korten inget vidare bra val när man vill kunna jobba helt seriöst. Gillar du Creatives kort, så byt till ett sånt här X-fi i stället, där har de ändrat på en begränsning hos Audigy-korten - att man är låst till 48 kHz. Dock borde det gå att byta drivrutin; om du kör Cubase, så borde nån i stil med "ASIO multimedia driver" gå att ställa på valfri samplingsfrekvens. Latencyn går upp till rysansvärda nivåer, men så är det. Köp nåt annat i stället.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.