Nad Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Hej! Long time no hear... Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak). Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ? Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an. Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet? Orolig för detta suger gammal torr digitalribba. Tacksam för svar! Nad
Daniel H Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Hej! Long time no hear... Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak). Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ? Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an. Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet? Orolig för detta suger gammal torr digitalribba. Tacksam för svar! Nad Tror inte Cubase 4 har stöd för direct X pluggar.
Linus Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST? Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan) Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen.
Slackerboy Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Jepps stämmer, de tog bort det stödet i sx4. Du får nog bränna in dem i ljudspåren o exportera tippar jag på.
Nad Postat 1 november 2007 Trådstartare Postat 1 november 2007 Hej! Long time no hear... Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak). Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ? Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an. Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet? Orolig för detta suger gammal torr digitalribba. Tacksam för svar! Nad Tror inte Cubase 4 har stöd för direct X pluggar. Tack för svar Daniel. Rädd att du har rätt...
Nad Postat 1 november 2007 Trådstartare Postat 1 november 2007 Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST? Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan) Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen. Tack Linus! Skall genast ge mig i kast med detta. Undrar varför Cubase sågade Direct X? Vilket nerköp!
Nad Postat 1 november 2007 Trådstartare Postat 1 november 2007 Jepps stämmer, de tog bort det stödet i sx4. Du får nog bränna in dem i ljudspåren o exportera tippar jag på. Åh vad det suger.....ÅH VAD DET SUGER!!!!! 🙂🙂DET SUGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nad Postat 1 november 2007 Trådstartare Postat 1 november 2007 Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST? Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan) Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen. Bara en fråga...räcker det med att jag kopierar över DLL-filerna eller?? Har installerat FFX-4:an nu.
Linus Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Alla DirectX-effekter ska synas i FFX-4 när du väljer att ladda in effekter i racket.
Nad Postat 1 november 2007 Trådstartare Postat 1 november 2007 Alla DirectX-effekter ska synas i FFX-4 när du väljer att ladda in effekter i racket. Oh honey...tell you what....YOU JUST FUCKING SAVED MY DAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂🙂 :) Allt funkar nu tack vare dig. Stort varmt tack från Naddeman!
Nad Postat 2 november 2007 Trådstartare Postat 2 november 2007 Ny låt på gång? 😱 Kan man säga ja..och inte bara en. 😲 Vi är nu i den nååågot försenade avrundningen i vårt lilla progpaket.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.