dallen Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 ........ "As rumored, Apple has quietly updated the MacBook tonight to the Santa Rosa architecture with mild speed bumps and the GMA X3100 integrated video." + Leopard... Come to papa...Jag vill ha. /dallen
brojd Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 ........ "As rumored, Apple has quietly updated the MacBook tonight to the Santa Rosa architecture with mild speed bumps and the GMA X3100 integrated video." + Leopard... Come to papa...Jag vill ha. /dallen Sakta in the backars! Innan någon trycker på köp så kan det vara värt att veta att denna uppgraderade Macbook inte finns tillgänglig via den svenska varianten av Apple Store. Den som finns att köpa i Sverige idag är den gamla varianten UTAN Santa Rosa chipset (ingen möjlighet till 4 gb minne), och med den gamla GMA 950 grafikkretsen. Visst får man Leopard med i sitt macköp, men det kan nog vara värt att hålla i hanen ett par dagar tills den uppdaterade macbooken kommit till Sverige
brojd Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Tänkte bara meddela att den nya uppdaterade macbooken nu finns tillgänglig via svenska Apple Store. 😄
Björn Olsberg Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Härligt. Ska man endast använda datorn till musik och inte spel/råformatskonvertering av fotografier, så borde en Macbook räcka riktigt långt? De har verkligen hottats upp det senaste året.
KillwithSkill Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 MacBook Pro har oxå skrämts upp. Tillval 2.6 giggahärtspropp och tvåhundrafemtiogiggabajts hårddisk... För den som vill ha!
pme (oregistrerad) Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Tja, den förra grafiken var ju nästan komiskt seg. Fast jag tvivlar på att den nya är speciellt mycket bättre, den har visserligen mer prestanda men har samma konstruktionsfel. Dvs den delar minne med CPU:n. Så det finns en risk att de nya är sämre för musikbruk om grafiken snor för mycket. Nu är de en del andra förbättringar också så det blir kanske lika bra i slutändan i alla fall.
drloop (oregistrerad) Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Härligt. Ska man endast använda datorn till musik och inte spel/råformatskonvertering av fotografier, så borde en Macbook räcka riktigt långt? De har verkligen hottats upp det senaste året. Ursäkta en fråga, råfomatskonvertering är cpu beroende är det inte det? En 2.2 Ghz DualCore mot en 2.4GHz dualcore är väl ingen större skillnad? Eller har jag missat nåt? (Undrar faktiskt och är inte spydig) Spel kan jag hålla med om, grafiken är nog inte spelmässig.
Linus Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Jag har just beställt en MacBook Pro. 😄 Har en MacBook som arbetsdator, men den har "bara" en Firewire-port och ingen ExpressCard så att man kan expandera med fler.
Linus Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 En 2.2 Ghz DualCore mot en 2.4GHz dualcore är väl ingen större skillnad?Nepp, ingen större skillnad.
drloop (oregistrerad) Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 (redigerat) Jag har just beställt en MacBook Pro. Har en MacBook som arbetsdator, men den har "bara" en Firewire-port och ingen ExpressCard så att man kan expandera med fler. Jag har också lurat på det. Jag gillar inte tanken på att köra ljudkortet och en hårddisk i samma FW uttag. Men det kanske funkar? Vilken Macbook Pro blev det? Redigerat 2 november 2007 av drloop
Linus Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 (redigerat) Vilken Macbook Pro blev det?Den billigaste Pro-burken rätt av. Ser ingen anledning att köpa mer CPU/RAM/systemdisk... så prisskillnaden mellan modellerna var lite väl stor bara för att få 256 MB Video RAM. EDIT: Sedan har jag skaffat en extern 500 GB Seagate FreeAgent Pro att ha som audiodisk och backup. Redigerat 2 november 2007 av Linus
drloop (oregistrerad) Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 (redigerat) Vilken Macbook Pro blev det?Den billigaste Pro-burken rätt av. Ser ingen anledning att köpa mer CPU/RAM/systemdisk... så prisskillnaden mellan modellerna var lite väl stor bara för att få 256 MB Video RAM. EDIT: Sedan har jag skaffat en extern 500 GB Seagate FreeAgent Pro att ha som audiodisk och backup. Det var nog min tanke också att köpa den billigatse Macpro´n. Jag lurar på Time Machine. Man borde väl köra en separat disk för att köra Timemachine. Eller tänker du lösa backupen på nåt annat sätt? Så här klurar jag utan att förstå nåt egentligen. Macbook + extern FW. Och en extra FW för att köra Time Machine backuper. Vad jag förstår så kan man synka Time Machine till en extra disk som kan vara offline då och då. Redigerat 2 november 2007 av drloop
brojd Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Själv väntar jag innan det blir uppgradering av min nuvarande macbook (sitter med gamla core duo processorn på 1,8 ghz och 2 gig ram) tills OSX är ute i minst 1.5.2 och det finns ett vettigt alternativ värt pengarna med MAX 13" skärm. En 12" macbook pro med flashdrive skulle inte skada när man ligger ute och turnerar en tredjedel av året och både vill ha något enkelt och litet att koppla upp och kolla mail/porr med via wlan på spelställen och samtidigt vill ha något att koppla upp i turnébussen och slänga ur sig en låtidé snabbt som attan.
joachime Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Vilken Macbook Pro blev det?Den billigaste Pro-burken rätt av. Ser ingen anledning att köpa mer CPU/RAM/systemdisk... så prisskillnaden mellan modellerna var lite väl stor bara för att få 256 MB Video RAM. 😕 EDIT: Sedan har jag skaffat en extern 500 GB Seagate FreeAgent Pro att ha som audiodisk och backup. Jag kör samma setup! 🙁 FreeAgent är mycket tyst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.