Clementin (oregistrerad) Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Har exporterat ett gäng wav-filer i annan studiodator i 44.1 och 24 bit. När jag importerar dom i min dator m E-mu's APS kort m senaste drivisar (1.6) så har hela skiten pitchats och med andra ord ändrats i tonhöjd och hastighet. Jag har för mig att APS-kortet kör i 48kHz och då undrar jag. Kan jag åtgärda detta mycket enerverande problem? Ngn som vet? Sitter just nu och ska mixa ner till subgrupper inför en mix i annan studio i morgon och har ett fullständigt TVÄRSTOPP!!
Lundin Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Har inte APS'en en egen kontrollpanel? Där borde du kunna ändra samplerate.. Annars går du in under VST-settings?? ( tror jag, jag har en extern kontrollpanel för mitt ljudkort och kommer inte riktigt hur det ser ut på det andra sättet genom Cubase..)
precisionsound (oregistrerad) Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Kör du med ASIO drivisarna i APS är de 48Khz som gäller. Konvertera dom till 48Khz så blir de bra sen. Med reservation för ev. handpåläggning i arrange fönstret, så var de på VST tiden i allfall. Filernas visning (parter) kunde lappa över slutet på ljudfilerna så man fick dra fram så hela ljudet syntes/hördes. EMU hade en liten utility som var gratis och smidig förrut. Kolla på deras site. Annars kan du använda SoundForge eller Wavelab. Klarar du dig med direct sound drivisar så kan du ju ställa om till de så slipper du konvertera samplings frekvensen. Och ställa om projektet till 44.1 också då givetvis. mvh lars
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.