Trace Postat 1 november 2007 Dela Postat 1 november 2007 Jag gillar grymt detta melodiljudet från en låt som heter Albibeno med Infected Mushroom och kan nån tweaka till det? Jag ska försöka för jag gillar verkligen detta knorrande ljud 😛 Your browser does not support the HTML5 audio tag Posta gärna en patch om ni lyckas 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 1 november 2007 Dela Postat 1 november 2007 Låter som en sågtandsoscillator med bandpassfilter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 1 november 2007 Trådstartare Dela Postat 1 november 2007 Låter som en sågtandsoscillator med bandpassfilter. Ja det är sant 😊 knorret i ljudet är nåt jag inte får till, mitt ljud blir så "rent" 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 (redigerat) Mmm, en sågtand. Troligen bara en socilator. Lite Resonans och jag skulle nog betta på lågpassfilter samt portamento eller glide beroende på vilken synt man använder (På min moog heter det glide). Testade ovan på Thor i Reason och det verkar vara en väg åt rätt håll. Knorret beror mycket på hur du får till portamentot mellan tonerna. och så lite vibrato hjälper till också. Kan med andra ord sitta lite i fingrarna hur man spelar. Går att programmera naturligtvis. Ännu bättre resultat fick jag när jag seriekopplade två lågpassfilter. Glöm inte heller att svepet på filtret avgör också knorren. Första filtret 18db branthet. 70% öppet filter och 40% resonans. Andra filtret som sveper satte jag till 24DB branthet och 65% resonans och detta sveper man med. Du kan anvädna pitchbend istället för portamento. Funkar antagligen på med Subtractor också. EDIT: Hoppas du förstår för det här är skrivet i 4 olika omgångar efter jag har testat och testat. :-) Redigerat 2 november 2007 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 2 november 2007 Trådstartare Dela Postat 2 november 2007 Mmm, en sågtand. Troligen bara en socilator.Lite Resonans och jag skulle nog betta på lågpassfilter samt portamento eller glide beroende på vilken synt man använder (På min moog heter det glide). Testade ovan på Thor i Reason och det verkar vara en väg åt rätt håll. Knorret beror mycket på hur du får till portamentot mellan tonerna. och så lite vibrato hjälper till också. Kan med andra ord sitta lite i fingrarna hur man spelar. Går att programmera naturligtvis. Ännu bättre resultat fick jag när jag seriekopplade två lågpassfilter. Glöm inte heller att svepet på filtret avgör också knorren. Första filtret 18db branthet. 70% öppet filter och 40% resonans. Andra filtret som sveper satte jag till 24DB branthet och 65% resonans och detta sveper man med. Du kan anvädna pitchbend istället för portamento. Funkar antagligen på med Subtractor också. EDIT: Hoppas du förstår för det här är skrivet i 4 olika omgångar efter jag har testat och testat. :-) Ska testa 😛 Det speciellt knorret i ljudet jag vill åt, de är så skönt med sånt knorr 😄 Kanske nån är flink i fingrarna och har bra lyssnings öron som kan göra denna slingan oxå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Ska testa 🙂 Det speciellt knorret i ljudet jag vill åt, de är så skönt med sånt knorr 😄Kanske nån är flink i fingrarna och har bra lyssnings öron som kan göra denna slingan oxå? 😑 Testa du själv, du vinner mycket på det. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 4 november 2007 Trådstartare Dela Postat 4 november 2007 Ska testa 🙂 Det speciellt knorret i ljudet jag vill åt, de är så skönt med sånt knorr 🙂Kanske nån är flink i fingrarna och har bra lyssnings öron som kan göra denna slingan oxå? 🙂 Testa du själv, du vinner mycket på det. 🙂 Jo jag testar själv, det är kul att lyssna på ett ljud och försöka tweaka till det själv, men oxå roligt att höra på andras försök 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodilen Postat 4 november 2007 Dela Postat 4 november 2007 En riktig knorrhane är ju TB303 🙂 Jag testade sågtand + TB filter på en v-synth och fick närmast identiskt resultat. Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2007 Dela Postat 4 november 2007 (redigerat) Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? inte helt omöjligt näe.. 🙂 de har ju antagligen lite mer cash att köpa synthar för än ordinary joe sixpack!! Redigerat 4 november 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 5 november 2007 Trådstartare Dela Postat 5 november 2007 Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? inte helt omöjligt näe.. de har ju antagligen lite mer cash att köpa synthar för än ordinary joe sixpack!! Ja, de har ju detta 🙂 http://www.infected-mushroom.de/artarea/ar.../artarea-eq.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 5 november 2007 Dela Postat 5 november 2007 jag tycker det låtrer som att knorrem sitter separat i ett basljud av typ rebirth..dvs inte i melodin.. fast det kanse inte varmelodin du menade? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 5 november 2007 Dela Postat 5 november 2007 Åhh infected mushroom .. har man ju lyssnat på sen man var "liten" 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 5 november 2007 Dela Postat 5 november 2007 (redigerat) Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? inte helt omöjligt näe.. 😱 de har ju antagligen lite mer cash att köpa synthar för än ordinary joe sixpack!! Ja, de har ju detta 😄 http://www.infected-mushroom.de/artarea/ar.../artarea-eq.htm En väldigt gammal sida från infected mushroom, deras nya är www.infected.co.il HÄR ÄR DERAS STUDIO SAKER Redigerat 5 november 2007 av Mollin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 5 november 2007 Trådstartare Dela Postat 5 november 2007 jag tycker det låtrer som att knorrem sitter separat i ett basljudav typ rebirth..dvs inte i melodin.. fast det kanse inte varmelodin du menade? Jo det är själva melodin jag menar 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 november 2007 Dela Postat 5 november 2007 Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? inte helt omöjligt näe.. 😱 de har ju antagligen lite mer cash att köpa synthar för än ordinary joe sixpack!! Ja, de har ju detta 😄 http://www.infected-mushroom.de/artarea/ar.../artarea-eq.htm En väldigt gammal sida från infected mushroom, deras nya är www.infected.co.il HÄR ÄR DERAS STUDIO SAKER tyckte det var lite underligt att de körde på en 800 mhz och en 1500 mhz datorer. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trace Postat 5 november 2007 Trådstartare Dela Postat 5 november 2007 Det är möjligt att de förgiftade svamparna använder någon TB303 clon? inte helt omöjligt näe.. 😱 de har ju antagligen lite mer cash att köpa synthar för än ordinary joe sixpack!! Ja, de har ju detta 😄 http://www.infected-mushroom.de/artarea/ar.../artarea-eq.htm En väldigt gammal sida från infected mushroom, deras nya är www.infected.co.il HÄR ÄR DERAS STUDIO SAKER tyckte det var lite underligt att de körde på en 800 mhz och en 1500 mhz datorer. 😄 Ja det var ju sant 😄 tyckte det var mysko oxå lol 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.