Funkificator (oregistrerad) Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Tja! Har insett att min Roland XP-50 är stor, otymplig, inte har de ljuden jag behöver mm så jag tänker sälja den och istället köra med enbart ett MIDI-tangentbord eftersom jag bara använder "mjukvaruljud" som jag har i datorn. Då jag aldrig ägt ett sådant keyboard förut vill jag gärna ha tips på bra köp i prisklassen 1000-2000 kr. Ska man köra via MIDI-kabel eller USB??? Datorn i övrigt är en 3500+, 2 gig ram, 400 gb hd, Soundblaster X-Fi (med Asio4All för lägre latens) osv. Vad skulle kunna passa mig som hobbypulare??? Med hopp om fina tips, och med vänlig hälsning Karl
Liquid_6 Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Kolla upp edirol,s midi keyboards.Jag har ett pcr-m50 som jag fick ge nånting runt 2000 för,men det var ett tag sen.
ThomasJ Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Nu skall jag vara lite dum o utgå ifrån mig själv. Men jag tycker 95% av alla midiklaviatur är plastiga och fula. Men det fins undantag: CME U-Key. http://emusic.se/default.asp?do=&text=...&info=12676 Fins även i vit färg.
Funkificator (oregistrerad) Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Visst, plastiga är inte alltid så snygga. Men jag värdesätter funktionalitet i alla lägen framför design på en sådan här sak. Det som du länkade till har ju högtalare och en del annat trams som verkligen är ointressant.... Men jag tackar ändå för tipset! Ska kolla in edirols keyboards lite närmare.... Skillnaden mellan USB / MIDI interface???
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.