Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ibland så vill jag flytta en kloss så den hamnar på ett visst ställe, men ibland går det inte riktigt.

Alltså låt oss säga att jag har en midi på spår 1 o en midi på spår 2. Det är samma midi på båda o jag vill at båda börjar samtidigt, ibland blir det så att jag inte får det på rätt ställe o det går helt enkelinte.Men ibland funkar det!

Annons
  • 1 månad senare...
Postat
Ibland så vill jag flytta en kloss så den hamnar på ett visst ställe, men ibland går det inte riktigt.

Alltså låt oss säga att jag har en midi på spår 1 o en midi på spår 2. Det är samma midi på båda o jag vill at båda börjar samtidigt, ibland blir det så att jag inte får det på rätt ställe o det går helt enkelinte.Men ibland funkar det!

Håll inne Shift samtidigt som du flyttar (och Alt om du vill kopiera samtidigt). Då flyttar du bara i "höjdled".

Postat
Inte shift utan ctrl för sidled och crtl shift flyttar du i samples om det är inställd så!

Med Shift hindrar man "klossen" från att röra sig i sidled när man flyttar den i höjdled mellan de olika spåren i Arrange-fönstret. Så är det iaf i Logic Pro 7 samt även i Logic Pro 6 och i 5:an!

I Logic Pro 8 märker jag dock att man inte ens behöver hålla inne Shift (eller Ctrl för den delen) för att få samma effekt. Där förlyttas den "rakt" i höjdled när man drar en region till ett annat spår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.