Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallojsan!

Jag och några grabbar har bestämt oss för att lira reggae i mornkväll. Men vad är reggae utan oljefat. Tyvärr så äger ingen av oss något oljefat, så vi letar nu efter ett oljefatsplugin. Känner ni till något smart sätt att skapa oljefatsljud på eller ett fint plugin så svara gärna! Jag är inte beredd att betala, utan det får vara gratisgrejer. Jag har nämligen ingen lust att lira reggae hela livet..

Om någon vet vad oljefat heter på engelska så underlättar det åxå!

Tack så mkt på förhand!

//Felix

Annons
Postat

Har ni testat att använda det som finns i general midi-banken? Eller låter det för sunkigt?

Postat
Har ni testat att använda det som finns i general midi-banken? Eller låter det för sunkigt?

Tack för snabbt svar.. Men jag hittar inga oljefat där, vilket nummer har dom?

Postat

115. Steel Drums

Kallas även för Steelpan

Postat

115. Steel Drums

Kallas även för Steelpan

Det lät helt okej. ! Tack så mkt 🙂 om ingen hittar ngt bättre så kör jag på det!

Postat

Du kan ju alltid testa att googla på "steel drums" och "soundfont".

Postat

Häpp,

Ge mig ett exempel på en reggaelåt med oljefat...jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag hört nån än.... 🙂

Tjohopp!

Hallojsan!

Jag och några grabbar har bestämt oss för att lira reggae i mornkväll. Men vad är reggae utan oljefat. Tyvärr så äger ingen av oss något oljefat, så vi letar nu efter ett oljefatsplugin. Känner ni till något smart sätt att skapa oljefatsljud på eller ett fint plugin så svara gärna! Jag är inte beredd att betala, utan det får vara gratisgrejer. Jag har nämligen ingen lust att lira reggae hela livet..

Om någon vet vad oljefat heter på engelska så underlättar det åxå!

Tack så mkt på förhand!

//Felix

Postat
Tack för alla svar!

Tyvärr så dissade vi oljefaten ändå under inspelningsperioden!

😲

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.