Jump to content
Annons

Kan någon berätta lite mer om min Levin mandolin?

Recommended Posts

Chrillerocker (oregistrerad)
Postat

Har äntligen fixat till min morfars gammla Levin mandolin. Den har legat hemma hos min mormor så länge jag har kunnat minnas. Men för nått år sen när hon flyttade till ett ålderboende så fick jag ärva den eftersom jag är den enda i familjen som sysslar med musik. Jag lät den ligga ett tag men nyligen så bestämde jag mig att jag skulle ta o lära mig att spela på den. Så jag satte dit nya strängar och lärde mig lite ackord. Men nu skulle jag vilja veta lite mer om den. Jag tror att jag har lyckats indentifiera modelen tack vare lite research på nätet. Det är en Levin mandolin nr 42 (tror jag). Det nämligen står ingenting om vad det är för model i den eller utanpå. Det enda som står är " AB Heman Carlson Levin Göteborg" och "Made in Sweden". Sen så finns det även en liten text där det står "Model master". Är det nån som kan berätta för mig vad den texten betyder? Vore även kul om någon kunnde berätta lite om historian för den här mandolinen också. 😳 Kanske vad den skulle ha för värde på marknaden idag? Och den är i jätte bra skick. Den har absolut inga repor eller sprickor i sig. Vill bara påpeka att jag inte tänkt att sälja den. Tycker bara det vore kul att få veta lite sådana här saker. 🙂

Tack på förhand!

Annons
dew (oregistrerad)
Postat

Jag kan inte hjälpa dig, men jag vet ett forum där du kan får hjälp, flera gitarrbyggare, reparatrörer och samlare hänger där, många av de är experter på mandoliner också. Surfa in på http://ackegura.proboards50.com/index.cgi och ställ din fråga där.

Chrillerocker (oregistrerad)
Postat
Jag kan inte hjälpa dig, men jag vet ett forum där du kan får hjälp, flera gitarrbyggare, reparatrörer och samlare hänger där, många av de är experter på mandoliner också. Surfa in på http://ackegura.proboards50.com/index.cgi och ställ din fråga där.

Tack så mycket för hjälpen! :rolleyes: Jag ska göra som du sa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.