Daniel H Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Åter igen, så känns detta som rena förföljelserna av mig. 😉 Claes du måste väl inse att du för länge sedan steppat över gränsen... Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Att ha det i signaturen är ju ett sätt att tala om vem man är. Annars blir det ju dold marknadsföring vilket är förbjudet enligt forumreglerna.
Fidden Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Jag vet inte hur det är med er, men själv väljer jag lite smygreklam framför häxjakt 7 dagar i veckan. Redigerat 30 oktober 2007 av Fidden
joachime Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar?
joachime Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Jag vet inte hur det är med er, men själv väljer jag lite smygreklam framför häxjakt 7 dagar i veckan. All in!
Glaskatten (oregistrerad) Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar? Räcker med att skriva att man jobbar som återförsäljare, få forum tillåter länkar till egna firmor i varje inlägg...
dominion Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Nattvaktaren och funky monk har rätt när de påpekar att vissa produkter "nöts" och lobbas in. Jämför med hur det är på Studio-Centrals forum. Där finns samma "problem" som är på väg att hända här. Där är det dock FMR RNP och True Systems P-Solo som är de bästa preamparna och KRK den bästa och mest prisvärda studiomonitorn. De stackare som är lite vilsna inför ett köp får ofta en hel hög med rekommendationer på ovanstående märken och de som vill lägga in andra förslag får allt som oftast påhopp från de som använder ovanstående märken. Nu vet jag dock inte om någon på Studio-Central är återförsäljare som säljer ovanstående men det VIKTIGA är att inte Studio forum blir som Studio-Central. Annars kan vi byta ut forumet mot en websida som säger: Köpa hörlur? Köp ultrasone. Köpa monitor? Köp ADAM. Köpa microfon? Kolla testsite. För nu är det så forumet fungerar, det har liksom gått i självängning. Men det är inte bara Claes som säger det, väldigt många rekommenderar samma saker. Jag kan tycka att forumet behöver vara lite mer objektivt och balanserat så vi inte blir som Studio-Central.
Björn Olsberg Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Framför allt skulle jag som administratör (och nu låter jag som en repig gammal skiva) önska att folk använder knappen Anmäl mer: När någon har gjort en tråd vars ämne redan avhandlats, anmäl tråden och ge en länk till den existerande. Att svara på samma fråga en gång till ger upphov till precis det som diskuteras i denna tråd, samt gör forumet mindre till en kunskapsdatabas och mer till ett chattrum där mycket går i cirklar. Det går dessutom fortare att hjälpa till att söka upp en tråd och anmäla ett inlägg, än att svara på samma frågor igen, om och om igen. Med tiden blir dessutom trådarna väl synliga på Google, och det blir mycket lättare att snabbt hitta relevant information. Så please, hjälp mig hitta trådar som ska slås samman - och använd knappen Anmäl. EDIT: Då kommer produktrekommendationer bara en gång och bara där de ska vara. Redigerat 30 oktober 2007 av Olsberg
Claes Holmerup Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Jag kan tycka att forumet behöver vara lite mer objektivt och balanserat så vi inte blir som Studio-Central. Problemet är att när man diskuterar ljud och prylar, så kan diskussionerna ALDRIG bli objektiva, eftersom det mesta handlar om subjektiva omdömen från alla som blandar sig i diskussionerna. Enda sättet att få det objektivt, är att förbjuda allt utom sifferanalyser från oberoende tester - och hur kul blir det att besöka forumet då...? Så fort man ska prata om vilken produkt som låter bäst - eller är bäst i sin prisklass etc, så handlar det ALLTID om tycke och smak, oavsett vem som säger något... Redigerat 30 oktober 2007 av Claes
Implasticyde Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Kan inte låta bli... Att beskylla någon annan för det köp man gör är i min mening varken rätt eller försvarbart. Folk på forumet frågar och får svar, det är i min mening upp till den som får tipset att avgöra om ett eventuellt köp är vettigt eller inte och det gör man inte på ett forum utan i en musikaffär eller vart man nu vill klämma, känna, se, lyssna etc. och bilda sig en egen uppfattning om produkten. Ta ert ansvar för era handlingar och lär er att information är något som är relativt samt att sanningen alltid ligger i betraktarens ögon 😊 *Stå på dig Claes, håller på dig!* 😉
dominion Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Jag kan tycka att forumet behöver vara lite mer objektivt och balanserat så vi inte blir som Studio-Central. Problemet är att när man diskuterar ljud och prylar, så kan diskussionerna ALDRIG bli objektiva, eftersom det mesta handlar om subjektiva omdömen från alla som blandar sig i diskussionerna. Enda sättet att få det objektivt, är att förbjuda allt utom sifferanalyser från oberoende tester - och hur kul blir det att besöka forumet då...? Så fort man ska prata om vilken produkt som låter bäst - eller är bäst i sin prisklass etc, så handlar det ALLTID om tycke och smak, oavsett vem som säger något... Missförstå mig rätt Claes.. Jag tycker du ger väldigt bra råd om olika saker på forumet. Och naturligtvis är det som du säger, ett forum blir inte roligt av en massa specar på olika hårdvara. Och det är klart att det man tycker är subjektivt. Det ÄR en knivig sits du sitter i och jag avundas dig inte. Å ena sidan är du väldigt kunnig, å andra säljer du det du rekommenderar. Knepig ekvation och hur du än gör så kommer det förmodligen bli fel ändå.. 😊 Men för den skull så vill jag fortfarande inte att en massa frälsta forummedlemmar i kör ska rapa upp samma rekommendationer hela tiden. Det blir lite indoktrinering över det hela. Tycker för övrigt att Olsbergs påminnelse om anmälan är bra. Såtillvida att inget nytt finns att tillföra diskussion/tråden.
Claes Holmerup Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Jag kan tycka att forumet behöver vara lite mer objektivt och balanserat så vi inte blir som Studio-Central. Problemet är att när man diskuterar ljud och prylar, så kan diskussionerna ALDRIG bli objektiva, eftersom det mesta handlar om subjektiva omdömen från alla som blandar sig i diskussionerna. Enda sättet att få det objektivt, är att förbjuda allt utom sifferanalyser från oberoende tester - och hur kul blir det att besöka forumet då...? Så fort man ska prata om vilken produkt som låter bäst - eller är bäst i sin prisklass etc, så handlar det ALLTID om tycke och smak, oavsett vem som säger något... Missförstå mig rätt Claes.. Jag tycker du ger väldigt bra råd om olika saker på forumet. Och naturligtvis är det som du säger, ett forum blir inte roligt av en massa specar på olika hårdvara. Och det är klart att det man tycker är subjektivt. Det ÄR en knivig sits du sitter i och jag avundas dig inte. Å ena sidan är du väldigt kunnig, å andra säljer du det du rekommenderar. Knepig ekvation och hur du än gör så kommer det förmodligen bli fel ändå.. 😊 Men för den skull så vill jag fortfarande inte att en massa frälsta forummedlemmar i kör ska rapa upp samma rekommendationer hela tiden. Det blir lite indoktrinering över det hela. Tycker för övrigt att Olsbergs påminnelse om anmälan är bra. Såtillvida att inget nytt finns att tillföra diskussion/tråden. Nej - det är inte helt lätt, men samtidigt finns här ju många andra som är minst lika erfarna som jag, så om jag skulle kläcka ur mig något som är helt uppåt väggarna, så finns det flera som inte skulle tveka en sekund att knäppa mig på näsan... 😉 Problemet är kanske också att det kommer hit många nybörjare som gärna vill visa att de kan mer än de egentligen kan (det är svårt att erkänna att man inte kan allt - framför allt när man är lite yngre...) - och så rapar de upp vad det har läst här eller på andra ställen, för att passa in i gänget - i stället för att vara smartare och börja med att ställa de "dumma" frågor som jag och alla andra som har hållit på länge, har plågat andra med IRL för 25-30 år sedan eller något... Att slå samman trådar med i princip samma innehåll är bra - för ofta återkommer tråden typ "vilken mic ska jag ha", trots att exakt samma fråga ställdes för bara ett par timmar sedan. Tyvärr söker folk inte tillräckligt ofta - och det gör att samma fel upprepas gång på gång... Svårt att hålla efter, så kanske en extra påminnelse då och då, om sökfunktionen, kunde vara på sin plats. Kanske lite större text eller annan färg på påminnelsen om att de flesta frågor redan har ställts, när man postar en ny tråd - så att det är mer uppenbart att sökningen kan vara användbar...? Kanske också en länk till sökfunktionen i den påminnelsetexten? Jag vet - visst finns sökfunktionen en liten bit från, men folk är slarviga med att leta ibland - så en länk i texten skulle kanske hjälpa lite... Redigerat 30 oktober 2007 av Claes
musik (oregistrerad) Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Hej! Märklig tråd detta. Någon skrev "missförstå mig rätt". Vad menas med det? Antingen heter det väl "Missförstå mig inte" eller "Förstå mig rätt"... Nåväl. Jag förstår inte hur det kan vara fel med smygreklam. Tydligen finns det nån Forumregel också om att man inte ska ha ekonomisk vinning etc. Är det fult med ekonomisk vinning? Tänk om alla företag i Sverige hade som målsättning att inte ha ekonomisk vinning, att målet var att drivas med förlust. Hurra? 😊 :musik
Björn Olsberg Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Tydligen finns det nån Forumregel också om att man inte ska ha ekonomisk vinning etc. Är det fult med ekonomisk vinning? Nejnej, inte alls, då har du missförstått. Klart vi är måna om att alla som vill tjäna pengar ska kunna göra det. Däremot menar vi att man ska vara tydlig med vilken roll man har när man skriver på forumet så att andra kan ta ställning till hur de tar emot budskapet. Det har inte med ekonomisk vinning att göra, utan med ärlighet och tydlighet. I tidningen är det förstås hårdare krav än så. Vi låter ju självfallet ingen tillverkare/dristributör/återförsäljare testa produkter i tidningen. EDIT: Nu lägger jag ner diskussionen för idag och imorgon. Håll tråden som sagt till att diskutera förslag till förändringar av forumregler - om det finns fler 🙂 Redigerat 30 oktober 2007 av Olsberg
nattvaktaren Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Vi låter ju självfallet ingen tillverkare/dristributör/återförsäljare testa produkter i tidningen. Varför inte? Om dom skulle ge sina egna grejer högt betyg är det ju säkert bara ett sammanträffande, det kanske råkar vara så att Fitzpatrick själv faktiskt gillar grejerna han säljer?
dominion Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Hej! Märklig tråd detta. Någon skrev "missförstå mig rätt". Vad menas med det? Antingen heter det väl "Missförstå mig inte" eller "Förstå mig rätt"... Nåväl. Jag förstår inte hur det kan vara fel med smygreklam. Tydligen finns det nån Forumregel också om att man inte ska ha ekonomisk vinning etc. Är det fult med ekonomisk vinning? Tänk om alla företag i Sverige hade som målsättning att inte ha ekonomisk vinning, att målet var att drivas med förlust. Hurra? 🙂 :musik "Missförstå mig rätt" är en kontamination, en sammanblandning av uttryck. "Uttrycket används ofta av folk som försöker vara lite lustiga och är trötta på "förstå mig rätt". Men man brukar använda det i exakt samma sammanhang. Dvs när det är enkelt att missförstånd uppstår så vill man förklara sig och inte bli missförstådd. "Rätt" i det här fallet är alltså samma sak som "inte alls"." Hänger du med? Nu råkar det vara så att vi hänger på en oberoende tidnings forum, det är en annan sak om man är inne på t.ex Steinbergs forum, där behöver man inte oroa sig för vare sig lobbying eller direkt reklam, det kommer liksom automatiskt. Däri ligger skillnaden.
musik (oregistrerad) Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 "Missförstå mig rätt" är en kontamination, en sammanblandning av uttryck. "Uttrycket används ofta av folk som försöker vara lite lustiga och är trötta på "förstå mig rätt". Men man brukar använda det i exakt samma sammanhang. Dvs när det är enkelt att missförstånd uppstår så vill man förklara sig och inte bli missförstådd. "Rätt" i det här fallet är alltså samma sak som "inte alls"." Hänger du med? Nu råkar det vara så att vi hänger på en oberoende tidnings forum, det är en annan sak om man är inne på t.ex Steinbergs forum, där behöver man inte oroa sig för vare sig lobbying eller direkt reklam, det kommer liksom automatiskt. Däri ligger skillnaden. Jag hänger med! Tack för förklaringen, det är faktiskt ett uttryck jag funderat över väl länge. Alla sammanhang i livet handlar om beroendeförhållanden. Allt man skriver här kan sägas bero på att det uppkommit av en orsak. Hela livet är ett enda beroendeförhållande. Varför ska då just ekonomisk vinning anses fult? För vad ni försöker säga, är ju att smygreklam inte är bra därför att de som utsätts av den är i ett beroendeförhållande gentemot den som presenterar den. 🙂 :musik
Daniel H Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Vi låter ju självfallet ingen tillverkare/dristributör/återförsäljare testa produkter i tidningen. Varför inte? Om dom skulle ge sina egna grejer högt betyg är det ju säkert bara ett sammanträffande, det kanske råkar vara så att Fitzpatrick själv faktiskt gillar grejerna han säljer? Men du tror han skulle såga sina egna grejer om det var något han inte gillade i ett test?
cm0s Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Jag tycker grejer som detta är lite för mycket: https://www.studio.se/index.php?showtopic=43874
joachime Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar? Räcker med att skriva att man jobbar som återförsäljare, få forum tillåter länkar till egna firmor i varje inlägg... Jag föredrar att se vilka produkter man är återförsäljare för.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar? Räcker med att skriva att man jobbar som återförsäljare, få forum tillåter länkar till egna firmor i varje inlägg... Jag föredrar att se vilka produkter man är återförsäljare för. Korkat eftersom vissa är återförsäljare för 100-tals olika märken och de flesta återförsäljare kan i princip sälja vad som helst som efterfrågas...
joachime Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar? Räcker med att skriva att man jobbar som återförsäljare, få forum tillåter länkar till egna firmor i varje inlägg... Jag föredrar att se vilka produkter man är återförsäljare för. Korkat eftersom vissa är återförsäljare för 100-tals olika märken och de flesta återförsäljare kan i princip sälja vad som helst som efterfrågas... Vet inte på vilka grunder du värderar inlägg på ett forum. Men... Informationen går att presentera på olika sätt. Det enklaste är en länk till det företag man jobbar för. Är det en större återförsäljare, typ 4Sound, räcker det gott. Nästa steg kan vara att ange de mest tongivande produkterna man är återförsäljare för. Det här skulle passa in den typ av fall tråden handlar om.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Sen så är det lite underligt att moderatorerna på detta forum överhuvudtaget tillåter länkar till egna företag i varje inlägg...... Hur tycker du det ska framgå vem man representerar? Räcker med att skriva att man jobbar som återförsäljare, få forum tillåter länkar till egna firmor i varje inlägg... Jag föredrar att se vilka produkter man är återförsäljare för. Korkat eftersom vissa är återförsäljare för 100-tals olika märken och de flesta återförsäljare kan i princip sälja vad som helst som efterfrågas... Vet inte på vilka grunder du värderar inlägg på ett forum. Men... Informationen går att presentera på olika sätt. Det enklaste är en länk till det företag man jobbar för. Är det en större återförsäljare, typ 4Sound, räcker det gott. Nästa steg kan vara att ange de mest tongivande produkterna man är återförsäljare för. Det här skulle passa in den typ av fall tråden handlar om. Tänk efter lite nu så kanske du också inser att det faktiskt är åt helsicke fel att låta någon gång på gång på gång göra textreklam med länk till sitt företag i varje inlägg....
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Av ren olyckshändelse så blev jag varse denna högst märkliga yttring till så kallad tråd "over there" på ett annat forum som börjat på K. Jag ser att en av dom mer ihärdiga åsiktslämnarna inte är så frekvent med sina inlägg här på sista sidan och man kan därför lätt få ett intryck av "Mission Complete". Det händer faktiskt att jag funderar varför ett fåtal individer nästan uteslutande använder internet till att ge utlopp för sina frustrationer istället för att ta tillfället i akt och utöva en i gemene man ansedd utvecklande och lite mer normal interaktion med omvärlden. Så kort sagt är det inte dax att sätta en gräns för hur ödmjuk man behöver vara och införa en "Hall Of Shame" för jag tror vi kan lägga ner nu att fortsätta låtsas att det finns en seriös anledning till varför vissa envisas med sina patetiska försök till påhopp. Det har hänt att jag replikerat med värsta rappakaljan på sånt trams men till mitt försvar så vill jag tillägga att det då står helt i paritet med motpartens lätt underbegåvade lite taffliga försök till pungsparkar. Kort sagt man ska nog ha klart för sig att det är nog inte fel att sätta gränser och regler för hur man får marknadsföra sig och sin verksamhet här och att i saklig ton samtala om det om det finns ett behov men i ännu högre grad så så kanske man ska kolla upp avsikten bakom vissas inlägg. Det händer att jag får helt klart för mig att vissas avsikter suger kort sagt. Simma lungt det är långt kvar 😛 Göran
nattvaktaren Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Nu är budbäraren skjuten så många gånger att det börjar likna massmord, fast tvärtom. Den här debatten har väl tydligt och klart visat att det finns ett behov av att definiera vad som är ok och inte när det gäller marknadsföring på diskussionsforum? Den som absolut vill få detta till mitt problem och tycker jag är elak som fört upp saken till diskussion är välkommen att skicka klago-pm, själv anser jag saken utagerad i och med att Claes följt min och andras uppmaning att förtydliga vad han sysslar med. Burnin Görans insuinationer är för övrigt värda en anmälan. Ingen ska behöva utstå dylika beskyllningar eller hemvävt psykobabbel som enbart syftar till att håna ens person, bara för att man vill diskutera forumregler. Jag tror och hoppas att vi har lite högre till tak på detta forum än så. För er som är tycker att total konsensus är toppen, gillar att diskutera med samma tio personer och framförallt söker en gemensam fiende att kanalisera era frustrationer mot finns ju alltid Kontrollrummet.
DrHans Postat 31 oktober 2007 Trådstartare Postat 31 oktober 2007 Nu är budbäraren skjuten så många gånger att det börjar likna massmord, fast tvärtom.Den här debatten har väl tydligt och klart visat att det finns ett behov av att definiera vad som är ok och inte när det gäller marknadsföring på diskussionsforum? Den som absolut vill få detta till mitt problem och tycker jag är elak som fört upp saken till diskussion är välkommen att skicka klago-pm, själv anser jag saken utagerad i och med att Claes följt min och andras uppmaning att förtydliga vad han sysslar med. Burnin Görans insuinationer är för övrigt värda en anmälan. Ingen ska behöva utstå dylika beskyllningar eller hemvävt psykobabbel som enbart syftar till att håna ens person, bara för att man vill diskutera forumregler. Jag tror och hoppas att vi har lite högre till tak på detta forum än så. För er som är tycker att total konsensus är toppen, gillar att diskutera med samma tio personer och framförallt söker en gemensam fiende att kanalisera era frustrationer mot finns ju alltid Kontrollrummet. Du har rätt till din åsikt och jag har full förståelse för en hel del du sagt. Om lobbyism mm. Men du valde fel väg att gå! Vad du kunde ha gjort istället för att gå in alla trådar där Claes skrev och skriva att trådskapern ej skulle lyssna på honom då han bara var ute efter deras pengar. Skulle kunna varit att du tex startat en egen tråd och diskutera ämnet där. Claes är van att diskutera detta ämne det har faktiskt kommit upp ett flertal gånger under åren vill jag mig minnas. När man attakerar någon så blir man alltid biten tillbaks. Forsätt säga vad du tycker det är ju viktigt. Men gör det på rätt sätt.
funky monk Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Finns det verkligen så mycket mer att säga? Om folk tänker hoppa in i tråden så kan ni åtminståne läsa igenom de första två sidorna också så att vi inte upprepar oss. Den här diskussionen har lett till att försäljare numera är tydligare med att i sin signatur redovisa vilka märken de säljer. Ett jättebra initiativ. Något som är ännu bättre är just den här tråden som upplyser medlemmar om vad som pågår. Precis som Burnin Sven nämner har detta problem varit uppe tidigare. Själv har jag dock aldrig läst något om det. Det är nyttigt att det kommer upp då och då så att nya medlemmar också får ta del av det. Den här gången kanske det t.o.m. blir en ändring på beteendet eftersom så många människor före mig tydligen också har reagerat. Jag tror att "rekommendationerna" kommer att bli färre den närmaste tiden. Men vågar påstå att de kommer tillbaka lika intensivt när den här tråden är glömd. Men jag.. jag glömmer inte.... 😛 ninja 4ever
Claes Holmerup Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Jag tycker att det är tråkigt att du skriver "rekommendationer" inom citationstecken - som om du räknar med att jag bara är här för att kränga prylar. Det får väl vara någon gräns för insinuationerna... 😳 Jag kommer, precis som alla medlemmar, att fortsätta rekommendera (UTAN citationstecken 😉 ) de prylar som jag tycker är bra - och efter att nu signaturen är ändrad i enlighet med önskemålen från de som har haft kritik mot min närvaro på forumet, så vet jag också att jag inte behöver fundera så mycket över det, eftersom det är ännu tydligare vad jag kanske har vinning av att pusha för... Jag har inte brutit mot några forumregler - något som Olsberg har bekräftat, så en fortsättning av denna häxjakt och misstänkliggörande är väldigt osnyggt, tycker jag. Sedan känns det lite märkligt att en person som gömmer sig bakom anonymitet, kan få så stort inflytande över forumet (kanske också något för moderatorerna att fundera över...) - men samtidigt är det förstås också bra att frågan tas upp, även om det inte verkar vara särskilt många som över huvud taget har brytt sig om det, när man ser hur många som har engagerat sig i diskussionerna... Som jag ser det, så hade rätt sätt att gå fram med det, varit att anmäla mig till moderatorerna, så att de hade kunnat komma fram till en vettig lösning och eventuellt ändrat forumets regler - i stället för att skriva inlägg i ett antal trådar som jag har svarat i, med innebörden att man inte ska lita på någonting jag säger. 😱 Det hade varit en snygg gest att gå in och redigera eller svara på dessa negativa inlägg efter att frågan nu är utredd, men jag misstänker att så aldrig kommer att ske...
musik (oregistrerad) Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Hej! Hade det inte varit för alla rekommendationer som andra ger och som jag själv har gett, så hade jag aldrig ägnat tid åt detta Forum överhuvudtaget! Det är just detta det är till för, enligt mig. Vad fan skulle jag annars göra här? 😱 :musik
Gain Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Jag tycker att det är tråkigt att du skriver "rekommendationer" inom citationstecken - som om du räknar med att jag bara är här för att kränga prylar. Det får väl vara någon gräns för insinuationerna... 😳Jag kommer, precis som alla medlemmar, att fortsätta rekommendera (UTAN citationstecken 😉 ) de prylar som jag tycker är bra - och efter att nu signaturen är ändrad i enlighet med önskemålen från de som har haft kritik mot min närvaro på forumet, så vet jag också att jag inte behöver fundera så mycket över det, eftersom det är ännu tydligare vad jag kanske har vinning av att pusha för... Jag har inte brutit mot några forumregler - något som Olsberg har bekräftat, så en fortsättning av denna häxjakt och misstänkliggörande är väldigt osnyggt, tycker jag. Sedan känns det lite märkligt att en person som gömmer sig bakom anonymitet, kan få så stort inflytande över forumet (kanske också något för moderatorerna att fundera över...) - men samtidigt är det förstås också bra att frågan tas upp, även om det inte verkar vara särskilt många som över huvud taget har brytt sig om det, när man ser hur många som har engagerat sig i diskussionerna... Som jag ser det, så hade rätt sätt att gå fram med det, varit att anmäla mig till moderatorerna, så att de hade kunnat komma fram till en vettig lösning och eventuellt ändrat forumets regler - i stället för att skriva inlägg i ett antal trådar som jag har svarat i, med innebörden att man inte ska lita på någonting jag säger. 😱 Det hade varit en snygg gest att gå in och redigera eller svara på dessa negativa inlägg efter att frågan nu är utredd, men jag misstänker att så aldrig kommer att ske... Nu läst igenom tröttsam, beklaglig men viktig debatt..no more comments needed. Redigeringarna är gjorda, ex: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry664887
funky monk Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Jag tycker att det är tråkigt att du skriver "rekommendationer" inom citationstecken - som om du räknar med att jag bara är här för att kränga prylar. Det får väl vara någon gräns för insinuationerna... 😱 helt klart okänsligt av mig att skriva "rekommendera", därför att jag får fram det jag försöker att säga genom att samtidigt vara rolig på din bekostnad. Vill inte insinuera något utan vara rakfram om min åsikt. Klumpigt framfört, måste jag erkänna när jag tittar i backspegeln. Jag kommer, precis som alla medlemmar, att fortsätta rekommendera (UTAN citationstecken 😳 ) de prylar som jag tycker är bra - och efter att nu signaturen är ändrad i enlighet med önskemålen från de som har haft kritik mot min närvaro på forumet, så vet jag också att jag inte behöver fundera så mycket över det, eftersom det är ännu tydligare vad jag kanske har vinning av att pusha för...Jag har inte brutit mot några forumregler - något som Olsberg har bekräftat, så en fortsättning av denna häxjakt och misstänkliggörande är väldigt osnyggt, tycker jag. Du har inte brutit mot några forumregelr. Mitt syfte är att folk ska bli medvetna om att de blir påverkade i sitt val av produkter på enligt mig ett olycksamt sätt. Om det har varit medvetet eller omedvetet kommer jag ärligt talat aldrig att veta med säkerhet, Det är upp till var och en att ta ställning till det. Vill du ha PM med mitt t.ex. namn och tel nr kan du få det. mvh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.