Jump to content
Annons

Ljudkvalité

Martino (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Vadå "någon"?

Ville du ha åsikter om huruvida du skulle använda eq eller ej?

Fattar inte.

Martino (oregistrerad)
Postat

Jag menade bara om någon hade mer att säga kring det jag skrev:

".....hursomhelst kan jag ju tillägga till det jag talade med Majken om, (hurvida det blir sämre för bara för att man använder Fl´s instrument och effekter alltså?!) Brukar faktiskt inte använda dem i så stor utsträckning, men man använder sig ju alltid av programmets mixer med mixerns egna send och eq, och med all rimlighet programmets sampler för att lägga in wavarna, programmets algoritmer för stereo, volym och panorering, jag brukar också använda den parametriska eq´n för jag tycker den är funktionell och processor snål, men det kanske man får strunta om man vill ha sitt ljud med tyngd? Fast även om man struntar i just eq´n så använder man ju oundvikligen det andra i programmet...

Kom gärna med mer erfarenheter om detta de som har..."

MVH Martin

Martino (oregistrerad)
Postat
Men, hmmm.... Sämre ljud i Fruityloops...?

Har det inte nåt att göra med de olika renderingsalgoritmerna som finns då? (Under "Export to wav" alltså.)

Jag kör med FL3.4 än så länge och där finns det 5 olika algoritmer varav den näst enklaste används av default och även alltid när man spelar upp. Testade att ta en av de bättre häromdan när jag wavvade en trumgrej och jag tror att det blev bättre ljud... 🙂

Kanske det också, men det var inte det jag syftade på. Jag menar hur det låter medans man gör musiken, det verkar som att mixern och dess inbyggda EQ, stereo hanteringen, send rattar... m.m som man ändå måste använda i FL kommer lite till korta när det gäller tyngd och defenition, på samma sätt som FL´s effekter låter mera leksak än dyrare, mer avancerade motsvarigheter... Kan ha med de här rederingsalgoritmerna att göra också-.. vilken används vid uppspelning av ljudet i realtid? Någon som vet det?

Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.