Sickan Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Hej igen studio folk 😊 Nu har det uppstått ett konstigt problem med plugin'en Voxengo Curve EQ som dödar signalen slumpvis då och då (jag har kollat alla effekter i chainen och kommit fram till att det är Curve EQ som orsakar det). Det konstiga är att jag inte har ändrat någonting sedan jag använde den senast, och den funkade. Är det någon som vet vad som orsakar att CurveEQ bara plötsligt dödar ljudet (bara på sin egen kanal)? Gjorde en Audio Mixdown med CurveEQ och här är resultatet, det markerade är där ljudet dör.
basshole Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Ser ut som att pluggen du använt är en demo. Det är vanligt att demovarianter av pluggar har ett kort pip eller en audio dropout typ var 15e sekund.
Sickan Postat 30 oktober 2007 Trådstartare Postat 30 oktober 2007 (redigerat) * EDIT: Jag kanske har löst det nu. * EDIT2: Du hade mycket riktigt rätt, jag har nyss installerat om datorn och därför hade registreringen försvunnit, men nu är det fixat igen och allt funkar som det ska! TACK 😊 Redigerat 30 oktober 2007 av Sickan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.