Jump to content
Annons

Kan inte spara projekt i Sonar 6.2

Skagandboneman

Recommended Posts

Hejsan.

Installerade Sonar 6.2 för åtskilliga timmar sedan och upptäckte ganska tidigt att jag inte kunde spara ned projekten utan att programmet hängde sig. Ett felmeddelande kom upp men var tomt. Och inte heller gick det att stänga ned Sonar ordentligt, utan processen hängde kvar och tuggade i sig 1,8 gb av interminnet, oavsett vad jag försökte med (omstart hjälpte, naturligtvis.

Försökte därefter att åtgärda problemet, bl. a med att ställa programmet i XP SP2-kompatibelt läge (vilket tillät mig att se felmeddelandet), inaktivera multiprocessorgrejen i preferences, osv. Inget fungerar!

**Edit**

Har nu prövat med Sonar 7.0 och problemet kvarstår.

Har någon haft liknande problem och hur fixade ni det?

Tacksam för svar.

System:

M-Audio FW410

Windows Vista Ultimate 32-bit

i975x-chipset

Intel Q6600

3 gb ram

Redigerat av Skagandboneman
Dela på andra sajter

Annons

Nej, jag har inte haft eller sett till detta problem tidigare. Haft nog så allvarliga problem med Sonar tidigare särskilt ihop med Gigastudio som fått programmet att hänga sig åtskilliga gånger. Sonar har då varit "bussigt" och sparat en säkerhetskopia av projektet vanligtvis. Sonar skall funka med Vista men gör dina ev plugins det?? Ditt bekymmer att inte kunna spara ner alls är ju helt oacceptabelt och jag skulle i första hand försöka med att installera om programmet och om inte det funkar kolla igenom vilka plug-ins som finns i övrigt och kanske avinstallera en del sådana, dedikera datorn för ljudanvändning och parallellt be om hjälp på Cakewalks forum.

Dela på andra sajter

Hejsan.

Installerade Sonar 6.2 för åtskilliga timmar sedan och upptäckte ganska tidigt att jag inte kunde spara ned projekten utan att programmet hängde sig. Ett felmeddelande kom upp men var tomt. Och inte heller gick det att stänga ned Sonar ordentligt, utan processen hängde kvar och tuggade i sig 1,8 gb av interminnet, oavsett vad jag försökte med (omstart hjälpte, naturligtvis.

Hej,

Jag tycker det låter som att någon Plugin "löper amok"...

Prova att öppna projektet i "felsäkert läge" eller vad det nu heter, dvs håll ned Shift-tangenten när du öppnar projektet.

Då får du bekräfta varje plugin och om den ska öppnas eller ej. Börja med att INTE öppna någon och se om det funkar. Om det funkar då är det bara att kolla vilken plugin det är som får det att krascha.

Tidsödande, men bättre än att projekten är oanvändbara.

//Mvh Magnus

Dela på andra sajter

Vet inte om borttagningen av AUD.ini hjälpte men nu funkar sonar iaf. Om man inte försökte spara ned projekt innehållande 32-bit floatfiler så går det utmärkt. Och jag är numera Sonarfrälst. Underbart program. Dessutom jävligt soft med Quad Core. 🤪

Tack för all hjälp!

Dela på andra sajter

Jag hade problem med Home Studio 6. Fick bara en massa felmeddelanden hela tiden. Då fanns det inga uppdateringar för det så jag fick en uppgradering till Sonar 6 Studio Edition. Samma problem där tills jag uppdaterade och blev då av med felet.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.