GhettoFish Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Jag är på jakt efter en ny elgitarr och en effektmodul till denna. Har kollat lite på Pod XT 2.0 och 1.0 och båda två fyller ju mina krav mer än väl. Nån som har några andra förslag? Och gitarren... någon som har några bra tips på vad man ska göra för att hitta en gitarr som passa just en själv bäst... jo jag vet att man ska testa sig fram, men det kan ta sin lilla tid 😄
bonzo Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Ge V-amp Pro en chans om du är ute efter fläskdist. Billigare än POD och har helt okej rena ljud också samt mycket bra ut/in-möjligheter. Ny för runt 2400:-. Ganska svår att hitta begagnad dock. POD är inte så mycket bättre att det motiverar det högre priset IMHO. Gitarr. Vilken prisklass talar vi om? Metall eller trubadur? Tills vidare rekommenderar jag en Line6 Variax 700. Då kan du täcka in alla genrer. 😄
GhettoFish Postat 22 september 2004 Trådstartare Postat 22 september 2004 (redigerat) I Umeå säljer dom en Pod XT 1.0 för 1500:- på Estrad. (ny) Ska ta o kolla in V-amp Pro... Jag vill ha en gura som man kan spela det mesta på... Ska ta o kika på Line6 Variax 700. För tillfället lirar jag på en 12år gamal koreansk nybörjargitarr 🙂 Den är nog äldre än 12år... köpte den för 12år sedan begagnad för 500:- 😄 Håller dock måttet än idag 🙂 Det är en Emerador... om det är nån som vet nåt om dom så säg 🙂 Redigerat 22 september 2004 av GhettoFish
Andreas L Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 (redigerat) Det är en Emerador... om det är nån som vet nåt om dom så säg 😄 Emerador hittar jag inget om på nätet, men en japantillverkad modell som heter "Emperador" finns. Lite info Redigerat 22 september 2004 av Andreas L
denton (oregistrerad) Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Prova Rolands GT-6, en kanon grej i samma klass som Pod med du får allt inbyggt i ett pedal bord. Har en själv.
GhettoFish Postat 23 september 2004 Trådstartare Postat 23 september 2004 Va och snackade med killarna på musikaffären igår... De sa att dom aldig sålt en amp som har fått fler fel än V-amp Pro så dom avrådde mig att köpa den och gå på Poden istället. Aah jo emperaro.. missade Pet Tack för länken.
Andreas L Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 Va och snackade med killarna på musikaffären igår... De sa att dom aldig sålt en amp som har fått fler fel än V-amp Pro så dom avrådde mig att köpa den och gå på Poden istället. Aah jo emperaro.. missade Pet 😎 Tack för länken. ...och som vanligt; var skeptisk mot vad en försäljare råder dig till. Poddarna låter ju dock väldigt bra OCH har blivit billiga. Det är nog det bästa skälet att köpa en! 🙂 Jag sålde min pod2.0 begagnad och uppgraderad ifrån en pod1 för 1700;- för bara någon månad sedan. Precis samtidigt så sänktes priset för en ny Pod2 till 1995:- man skäms nästan!
Print Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 Och gitarren... någon som har några bra tips på vad man ska göra för att hitta en gitarr som passa just en själv bäst... jo jag vet att man ska testa sig fram, men det kan ta sin lilla tid Hmm... tänk igenom vad du vill ha för gittar. Vad du ska spela, hur den ska se ut, vad du vill ha för stall, mickar, hals osv. Det är lätt att köpa första bästa för att sedan ångra sig efter ett tag då man märker vilken gitarr man EGENTLIGEN vill ha. Eller så kan du göra som jag, och många med mig, köp flera gitarrer! Då kan du välja lite. Vad gäller POD vs. V-amp så får du fundera på vad du ska ha den till. Ska du spela live, i studio, både och eller kanske bara ha den som övningsgrunka. Jag har själv en V-amp 2 som övningsgrunka hemma. Jävligt bra att plugga i hörlurarna och bara köra, när som helst på dygnet. Har även använt den i studio några gånger. Funkar bra, men inte lika bra som en uppmickad stärkare tycker jag. Jag tror inte på dom som säger att de hör så ofantliga skillnader på Podden och V-ampen. Du kan trixa fram oändligt många olika ljud med båda...
bonzo Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 Va och snackade med killarna på musikaffären igår... De sa att dom aldig sålt en amp som har fått fler fel än V-amp Pro så dom avrådde mig att köpa den och gå på Poden istället. Märkligt. Har aldrig hör talas om att den skulle vara behäftad med en massa fel - än mindre märkt det själv. Var det Estrad i Umeå, eller var det någon annan affär? Tror inte ens Estrad säljer Behringer-prylar. Jaja, du gör som du vill, men betänk det faktum att det kan ligga i en musikaffärs intresse att kränga en viss vara hellre än en annan.
GhettoFish Postat 23 september 2004 Trådstartare Postat 23 september 2004 om V-Ampen så sa dom det på Musikanten i Umeå... Dom är kunniga men dyra, far dit och frågar saker sen köper jag på annat håll
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.