maart (oregistrerad) Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 hur får man en gitarrist att sluta spela? svar: man sätter fram noter.. hur får man en gitarrist att stämma gitarren? svar: man räknar in.. Hahaha så sant, så sant. Här kommer ett göteborgsskämt som jag har kommit på (ha överseende...) vad är ljudteknikerns favoritföda? soundkex
Demonproducenten Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 dock är det synd att inte K finns som ackord..: går inte alla HH:s låtar i Kmoll?
zulo Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Hur många trummisar går det åt för att skruva i en glödlampa? Tio, en skruvar i glödlampan och de andra diskuterar hur John Bonham skulle ha gjort det. Vid en diskussion om vilka musiker som går hem mest hos tjejer så konstaterade en klaviaturspelare lakoniskt att "Keyboardisten känner man igen på att det är han som är kvar ensam i baren." Var själv med i den diskussionen och garvade gott. Är själv klaviaturist och kan nog hålla med om att det är bland de osexigare instrumenten man kan spela...
Altzi Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Varför har trummisar alltid ett par trummpinnar i framrutan?.......För att kunna ställa sig på handikapplatsen.... Fyra killar står i replokalen och spelar en låt, trummisen tänker -Fan va jag är tajt, och va det svänger!! Gitaristen tänker -Fan vilken cool låt jag gjort! Sångaren tänker -Jag är iallafall snyggast i bandet!! Basisten tänker -C,G C,G C,G!! Ska ju helst sägas men dom kanske går fram i skift också!! /R
celsius-musik Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Ett musikskämt man hört : Vem Sam i Davis swimmingpool ? och ett till: 😎 Bar ni Kessel ? ( jazzgitarrist ) - Nej han gick själv !
engineer Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Ok, flera hade jag hört förr, några var nya, här är en av mina favoriter: - Vad är skillnaden mellan en sopran och en Porsche? - De flesta musiker har inte varit i en Porsche... (sug på den)
Peth Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Vad är skillnaden mellan en sopran och en terrorist? Terrorister kan man ibland förhandla med.
dtvr Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 vilken är likheten hos en tenor och en åsna? åsnan kämpar med sitt sega hö, och tenoren kämpar med sitt höga c
bakke Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Ett musikskämt man hört : Vem Sam i Davis swimmingpool ? och ett till: 😉 Bar ni Kessel ? ( jazzgitarrist ) - Nej han gick själv ! Man kan hyra en sångerska men man kan också leasa Nilsson.
Magpie Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 (redigerat) En gammal favorit som man kan ändra lite på som man vill: -Fan grabbar, ni måste ha tjänat grova pengar på spelningen igår, stället var fullsatt! Hur mycket kosing blev det? -(trummisen) Jag vet inte än, men jag ska lösa in soundchecken senare idag. Redigerat 12 april 2008 av Magpie
Leijon Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 En gammal klassiker: Vad var det sista trummisen sa innan han fick sparken? "Grabbar, vill ni höra en låt som jag har gjort?" (Första gången jag hörde den var det faktiskt Dave Grohl som förklarade varför han inte vågade lägga fram eget material när han spelade i Nirvana). 1
Lilleman Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 En annan klassiker En basist och en trummis stod på toppen av Empire State Building, båda vägde lika mycket. Dom slängde sej handlöst ut från byggnaden… Frågan är: Vilken slog i gatan först…? Svar: -Vem f-n bryr sej (Om trummisar och basister)
ecke Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 (redigerat) Det är nästan läskigt hur många trummisskämt det finns jämfört med alla andra musiker 🙂 Redigerat 13 april 2008 av ecke
celsius-musik Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 Kul att så många har sköna musikerskämt !! Kör gärna några fler !! Celsius-musik
Emil Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 – Har du sett Stevie Wonders fru? – Nej – Inte han heller...
Hellpig Postat 14 april 2008 Trådstartare Postat 14 april 2008 Lite skämtsamt relaterat, vem spelar vilken typ av gitarr i Star Wars? Star Wars å guror
Micke H Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 – Har du sett Stevie Wonders fru?– Nej – Inte han heller... En annan variant: - Vad gör Stevie Wonders fru när dom har bråkat? - Vet inte. - Gömmer Logic-nyckeln...
mickeh Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 – Har du sett Stevie Wonders fru?– Nej – Inte han heller... En annan variant: - Vad gör Stevie Wonders fru när dom har bråkat? - Vet inte. - Gömmer Logic-nyckeln... Haha! Klar förbättring mot när jag hörde den första gången för trettio år sedan; då var svaret: -Möblerar om......
Manipulation Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 Varför knackar sångaren alltid på dörren? -Han vet aldrig när han ska komma in.
Thome Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 jag fattar verkligen inte korsskämtet.. 🙂ja, jag är trummis! Samma här.. 😛 HAHAH! nu fattadejag kosskämtet 🙂😄:D:D:D:D menajg berättar inte! (A)
Memphis Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 (redigerat) hm.. det lär ju inte göra något eftersom poängen med skämtet redan lagts fram: korsskämtet går ut på att om man i noterad musik sätter in ett kors (#) framför en ton, så höjs den.. 😄 Redigerat 15 april 2008 av Memphis
Memphis Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 (redigerat) Haha, hörde två till. 😄 A little boy says to his mum: "when I grow up I want to be a drummer! His mum replies: "no no dear, you can't do both!" 😛 och den här: What is the similarity between a small piece of bread and a guitarist ? None of them are able to feed a 4 person family 😄 Redigerat 15 april 2008 av Memphis
Coach Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 Va ett tag sen nån skrev här men måste bara lägga till lite 🙂 - Jag kan ta ett skitsvårt intervall, men det kommer ta en kvart.. jag kan ta ett annat istället, vänta en sekund.. nej, jag ters inte.. Blev mycket sånt här när man hade teori i gymnaiset:P
DieHard (oregistrerad) Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 Haha, hörde två till. 😄 A little boy says to his mum: "when I grow up I want to be a drummer! His mum replies: "no no dear, you can't do both!" 😛 och den här: What is the similarity between a small piece of bread and a guitarist ? None of them are able to feed a 4 person family 🙂 Kalla mig trög men jag fattade inte vitsen men de två. 😮
Tophe Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 - Hur vet man att man har en trummis bakom sig på gatan? - Man hör knogarna som skrapar mot marken...
Anjou Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 En trummis går in och ska köpa en fin strata och en stärkare.... Trummis - Hej, jag skulle vilja ha en strata och en rörcombo. Butiksbiträde- Jasså? Är du säker på det? Du är ju trummis? Trummis - Ja, men det spelar väl ingen roll, jag vill ha en Strata och en rörcombo. Var inte så krånglig!! Hur vet du förresten att jag är trummis? Butiksbiträde - Det här är en skoaffär.
Umemagnus Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 Vet ni varför det inte finns några dragspel med i Star Wars-filmerna? Starwars utspelar sig i framtiden 🙂😮😛
Umemagnus Postat 20 april 2009 Postat 20 april 2009 En trummis, som efter flera år av smädelser, gliringar och andra skämt, tröttnat, bestämde sig för att byta instrument. Han gick in i affären och pekade och sa; -Jag vill ha dendär röda trumpeten och dedär vita dragspelet, å det nu med detsamma!! Expediten tittade på snubben, tittade på det han pekat på, kliade sig i huvudet och svarade; - Ja, alltså... Brandsläckaren kan du väl få köpa, men elementet får jag fan inte loss från väggen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.