SimonW Postat 29 oktober 2007 Postat 29 oktober 2007 Hej! Till att börja med använder jag följande utrustning: M-Audio Audiophile 2496 Alto S-6 mixer Cubase SX3 Mitt problem är att det kommer knaster lite då och då under inspelning. Jag har ingen aning om hur kan ska åtgärda det, men jag gissar på att det kan vara ett mjukvarefel i cubase? någon inställning eller så. Det är så att jag skaffade ny dator som jag drog igång igår, och ljudkortet fungerade prima i min gamla dator (ja, drivrutinerna är installerade). Jag har kopplat in min stereo till utgångarna på ljudkordet så att jag får direkt ljudet därifrån, och det hörs inget knaster över huvud taget. Så det utesluter ju även mixern. Tacksam för svar! //Simon
laxlaxlax Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 Det låter som för-låg-latency-problemet. Höj upp Buffer size i M-audios mjukvara. Och se förresten först till att du verkligen använder m-audios drivisar ( i cubase gå in i device, device setup, vst multitrack, control panel och hitta M-audio ASIO drivers eller liknande nångonstans där ) Hoppas det hjälpte. Har inte cubase här så jag kan guida exakt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.