Mollin (oregistrerad) Postat 29 oktober 2007 Postat 29 oktober 2007 (redigerat) Hej, Jag producerar darkpsy och jag skulle nu behöva lite hjälp! Mitt problem som alltid uppstår när jag proucerar är att jag Aldrig får till en bra bass-line 😳 ... sitter med EQ's och andra grejor men får aldrig till den riktigt "knorriga" och feta bass-linen. Nedan så finns det ett ljudklipp från "Mandala Echos - Sykedeloun Brain Tones. Bass-linen som är i den låten är en sådan jag försöker att lära mig, men det är Omöjligt!! har provat med allt, typ. Så nu måste jag vända mig till forumet och kalla på hjälp! Just ja, jag använder mig utav AudioRealism Bass-Line 2 när jag gör bass-lines 😄 HÄR är ljudklippet! /Mollin Redigerat 29 oktober 2007 av Mollin
Kberg Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Hej, Jag producerar darkpsy och jag skulle nu behöva lite hjälp! Mitt problem som alltid uppstår när jag proucerar är att jag Aldrig får till en bra bass-line 😊 ... sitter med EQ's och andra grejor men får aldrig till den riktigt "knorriga" och feta bass-linen. Nedan så finns det ett ljudklipp från "Mandala Echos - Sykedeloun Brain Tones. Bass-linen som är i den låten är en sådan jag försöker att lära mig, men det är Omöjligt!! har provat med allt, typ. Så nu måste jag vända mig till forumet och kalla på hjälp! Just ja, jag använder mig utav AudioRealism Bass-Line 2 när jag gör bass-lines 😳 HÄR är ljudklippet! /Mollin Tja, Basen ligger fyrdubbelt av bastrummans fjärdedelsslag. Sysslar inte darkpsy har försökt mig på det någragånger. Men inget seriöst. Så rätta mig om jag har fel. Såhär Bastrumman x----x----x----x----x Basen xxxxxxxxxxxxxxxx Om du vill kan jag ladda upp FL-filen? Som jag testade med. Redigerat 30 oktober 2007 av Kberg
DrivKraft Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 What? Ligger inte basgången och rullar i 16 delar bara? Dessutom hör jag inga "knorrar", bara en mörk och tjock bas. Btw så är AudioRealism Bass-Line 2 en riktigt bra maskin! Kolla in Semi Modular från samma företag! Peace...
cm0s Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 What? Ligger inte basgången och rullar i 16 delar bara? Det var ju det han skrev, fast med andra ord.
DrivKraft Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) Det var ju det han skrev, fast med andra ord. Ja men hur svårt kan det vara att plita ut en basgång som rullar i 16 delar? Mest det jag tänkte på! 😉 Fridens... EDIT: Dessutom var det Mollin jag svarade, inte Kberg! 😉 Redigerat 30 oktober 2007 av DrivKraft
Mollin (oregistrerad) Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Alltså jag vet hur jag ska klicka ut basen, men jag får aldrig till det där mörka, knorriga, feta ljudet! 😉 Kan sitta och skruva i timmar, utan resultat.
E.n.T Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 mitt tips är och köra pentagon och renaisance EQ 6 från waves. antar du sitter i FL som alla andra tomtar 😉 ska se om jag kan trolla till nåt åt dig så ska jag skicka med fxp's och midifiler ... ge mig en stund
E.n.T Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 är det nåt sånt här du letar efter och komma fram till? http://download.yousendit.com/44994FE04F874549
DrivKraft Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 är det nåt sånt här du letar efter och komma fram till? http://download.yousendit.com/44994FE04F874549 HAH! Nu gör Du allt reklam för Dig själv Kaj! 😄 Och jag förstår fortfarande inte vad Du ser i Pentagon? En sån CPU-sugande gris för några enstaka basljud? Nu får Du ta och kamma Dig Kajjemannen! 🙂
DrivKraft Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 (redigerat) No more jokes! E.n.T kan sina grejer men med Bassline 2 och rätt verktyg fixar Du lätt till de Du är ute efter. Ingen mening med att skaffa Pentagon och dyra wavespluggar. Värme, tryck och lite skitig "knorr", eller "morr" är allt som behövs på Bassline 2. Det finns en del vintagepluggar, och vissa av dom ger de där lilla extra. Själv är jag galen i "Vintage Warmer 2" från PSPaudioware! http://www.pspaudioware.com/ Ta ner demon och prova? Peace! EDIT: Om det är Bassline 2 Du har svårigheter med så kan jag fixa till en FXP till Dig. Bara hojta! 😉 Redigerat 30 oktober 2007 av DrivKraft
Mollin (oregistrerad) Postat 4 november 2007 Postat 4 november 2007 No more jokes! E.n.T kan sina grejer men med Bassline 2 och rätt verktyg fixar Du lätt till de Du är ute efter. Ingen mening med att skaffa Pentagon och dyra wavespluggar. Värme, tryck och lite skitig "knorr", eller "morr" är allt som behövs på Bassline 2. Det finns en del vintagepluggar, och vissa av dom ger de där lilla extra. Själv är jag galen i "Vintage Warmer 2" från PSPaudioware! http://www.pspaudioware.com/ Ta ner demon och prova? Peace! EDIT: Om det är Bassline 2 Du har svårigheter med så kan jag fixa till en FXP till Dig. Bara hojta! 🙂 Skulle bli tacksam om du kunde ladda upp några FXP patcher till mig! 🙂 men då är det fusk, inte jag som gjort :/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.