Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte lämna in min nyinköpta Ibanez Talman för en översyn och strängbyte. Ringde runt lite här i Göteborg och priserna varierar ju extremt mycket!

Vad är det som motiverar priset?

4sound vill ha 200:- inklusive nya strängar

GEF-AB tar 200:- för översyn + 100:- för byte av strängar + kostnad för nya strängar

Gitarren vill ha 600:- för översyn + kostnad för allt annat...

😱

Annons
Postat
Vad är det som motiverar priset?

4sound vill ha 200:- inklusive nya strängar

GEF-AB tar 200:- för översyn + 100:- för byte av strängar + kostnad för nya strängar

Gitarren vill ha 600:- för översyn + kostnad för allt annat...

😳

Frågan är vad du får för dina pengar. Ta reda på det.

För 200 (inkl strängar) kan man anta att de inte gör mycket mer än bara byter strängarna. De som är lite dyrare kanske rengör den, byter sura stämskruvar, slipar/polerar kropp och band samt justerar stränghöjden över stall och sadel m.m.

PS. Cool gura förresten... DS.

//K-G

Postat

Hej igen,

Jag ska lämna in min ESP Eclipse för hel genomgång hos Gitarren på fredag så jag kan betygsätta deras insats sedan om du vill.

//K-G

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Översyn?

Vad innebär det? Kollar de ovanför gitarren?

Vad skulle det kosta att få bytt två humbuckers och omslipning och lackning. Avser en 335-modell. Kopia alltså...

Redigerat av musik
Postat

Jag lämnade in den på 4sound, fick ett par D'addario bronze monterade och en "översyn" för 200:-

Jag är jättenöjd och kunde inte på något sätt ana den enorma skillnad det blev. Allt är bättre, ljudet, soundet, känslan,,,

Men tyvärr så glömde jag fråga vad de skulle ha för att lack mina humbuckers och slipa 355'an... Sorry Musik, men nästa gång skall jag fråga!

Postat
Översyn?

Vad innebär det? Kollar de ovanför gitarren?

Vad skulle det kosta att få bytt två humbuckers och omslipning och lackning. Avser en 335-modell. Kopia alltså...

Ungefär som att köpa en ny 335 kopia skulle jag gissa på!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.