Tegelhjärna Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Tja! Lite bakrund! Har köpt mig en mycket nice Gibson songwriter deluxe:) är nöjd så in i vassen;) och skulle igår stollt och glad ta den till första spelningen i en stor lokal=starkare volym ..men eftersom den har större kropp än min förra akustiska gitarr som klarar volymen dök problemet med rundgång i låga registret upp direkt.. trots highpass och allt så fick jag inte till det.. och nu till min fråga.. det finns nått som man kan stoppa i hålet för att motverka rundgången.. men vad heter en sån? hittar inget på nätet! Jag behöver verkligen en sån! Tack på förhand
hegobald Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 EQ! Tja! Lite bakrund! Har köpt mig en mycket nice Gibson songwriter deluxe:) är nöjd så in i vassen;) och skulle igår stollt och glad ta den till första spelningen i en stor lokal=starkare volym ..men eftersom den har större kropp än min förra akustiska gitarr som klarar volymen dök problemet med rundgång i låga registret upp direkt.. trots highpass och allt så fick jag inte till det.. och nu till min fråga.. det finns nått som man kan stoppa i hålet för att motverka rundgången.. men vad heter en sån? hittar inget på nätet! Jag behöver verkligen en sån! Tack på förhand
stegrarn Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Vet inte riktigt vad dom kallas men Planet Waves gör en sån. Det är en "försänkt" gummiplatta som täpper igen ljudhålet på. Tar död på det mesta av det akustiska ljudet men det gör ju inget när du kör med piezo micken
Tegelhjärna Postat 29 oktober 2007 Trådstartare Postat 29 oktober 2007 Tack tack ska kolla uppp det:)
Tegelhjärna Postat 29 oktober 2007 Trådstartare Postat 29 oktober 2007 D räckte tyvärr inte att EG:a, d blev för tunt ljud när feedbacken försvann!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.