DrHans Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Vet inte vad som hände. Efter att ha tinat upp ett sångspår så synkade inte sången musiken längre. Vart tvungen att tidskjuta det 170ms för att det skulle synka igen. Varför vart det så det har aldrig hänt mig innan?
hegobald Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 1 Tunga pluggar 2. Har du installerat processorkrävande mjukvara i burken 3. Har du uppdaterat operativsystemet?
Larsson Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 det kan inte vara så att cubase har buggat tillfälligt & hoppat tillbaks till "default asio driver"(eller vad den nu heter som är som default)..det har hänt mig ett par gånger kan vara värt att kolla iallafall under device setup lycka till
mietek Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 ja precis! har hänt mej ibland, men jag var tvungen att tänka efter om det bara var mot midi. Men det lär vara som sagt ovan, det sjuka är dock att det bara kan hända särskilda projekt, medan andra är som vnaligt.
DrHans Postat 30 oktober 2007 Trådstartare Postat 30 oktober 2007 1 Tunga pluggar2. Har du installerat processorkrävande mjukvara i burken 3. Har du uppdaterat operativsystemet? Nyligen uppdaterat Cubase till 4.1
dominion Postat 30 oktober 2007 Postat 30 oktober 2007 Hmm.. Märkligt.. Jag sitter och surfar forum och gör musik med cubase nu och har precis fryst och tinat några tunga spår. Men jag har inte alls råkat ut för det du talar om. 4.1:an har funkat smärtfritt för mig.. Har cubase flyttat på ditt sångspår 170 ms? Det ska det ju inte kunna göra ju.. Skriv gärna om du kommit på någon lösning på problemet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.