Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag har en Yamaha PSR-2 som är en väldigt gammal modell.

Det jag undrar är om jag på nåt sätt kan få denna att fungera ihop med FL-Studio så jag kan göra beats och melodier osv. Eller är den för gammal. Spelar just nu på mitt tangentbord i Fl och vill gärna kunna använda keyborden om det går och hur isåfall.

Den har en AUX Out uttag, sen så har jag en förstärkare och mixerbord.

Är väldigt tacksam för ett svar.

MVH DJ Joint

Annons
Postat
Hejsan jag har en Yamaha PSR-2 som är en väldigt gammal modell.

Det jag undrar är om jag på nåt sätt kan få denna att fungera ihop med FL-Studio så jag kan göra beats och melodier osv. Eller är den för gammal. Spelar just nu på mitt tangentbord i Fl och vill gärna kunna använda keyborden om det går och hur isåfall.

Den har en AUX Out uttag, sen så har jag en förstärkare och mixerbord.

Är väldigt tacksam för ett svar.

MVH DJ Joint

Du har nu dubbelpostat, eftersom du redan har postat detta: https://www.studio.se/index.php?showtopic=44134

Du kan hur som helst inte använda den till något annat än att spela in själva ljudet som kommer från keyboarden till t.ex. en wav-fil. Om du vill använda den till att spela virtuella instrument på datorn måste den ha en MIDI-utgång, vilket PSR-2 inte har.

Postat

okej. så det finns inget man kan köpa till eller så? Jag vill ju ha ljuden som finns i FL och inte i keyboarden. får väl ta och köpa en ny .

Tack så mycket

Postat
okej. så det finns inget man kan köpa till eller så? Jag vill ju ha ljuden som finns i FL och inte i keyboarden. får väl ta och köpa en ny .

Tack så mycket

Det finns billiga grejer, kolla på M-Audios MIDI-klaviatur som ligger under tusenlappen. Eftersom PSR-2 är på 49 tangenter duger nog M-Audios grej rätt bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.