Mollin (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Hej! Frågan jag vill ha ställt är om ni vet något program där man kan ladda in filmfiler, där man kan se ljudet. Förtår ni?
E.n.T Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 varför vill du rippa hela ljudet från filmen? mitt tips är och köra soundforge vid sidan om och sampla av dom snuttarna du behöver..
lord_von_bagge Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Har för mig att jag läst någonstans att man kan rippa ljud från filmer med ett program som heter VirtualDub
kungenavparis Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Googla på "avi wav converter", finns hur många program som helst. Klipp sedan ut den biten du ska ha med typ Audacity och spara.
Björn Olsberg Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Vilket program som ska användas, beror förstås på vilket filmformat det handlar om. Är det dvd, föreslår jag DVD Decrypter. Där väljer man stream recording, och att spara önskad ljudström till en fil. Därefter är det bara att gå vidare med det formatet (oftast ac3). Det finns pluggar för Foobar2000 som läser ac3 utan konstigheter (och därmed konverterar), och VLC Media Player klarar det också. Så har jag gjort när jag vill ha mina live-dvd:er till min portabla mediaspelare (som naturligtvis läser surround-ac3:or rakt av eller kan skicka digital s/pdif 😳 )
Mollin (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 varför vill du rippa hela ljudet från filmen? mitt tips är och köra soundforge vid sidan om och sampla av dom snuttarna du behöver.. Inte hela ljudet, bara en snutt.
bassman Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 (redigerat) Om du kör mac finns programmet Audio hijack pro. Då kan du rippa ljudet från valfritt program av samtliga program du har i datorn och välja vilket format du vill ha ut det i. Redigerat 28 oktober 2007 av bassman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.