joj (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Hej! Är på väg att införskaffa mig ett par "riktiga" hörlurar (sitter med ett par gamla Sony MDR-v300). Har sedan ett år tillbaka fått intresse för dj-program på datorn. Arbetar en del med Mixmeister och nu senast Virtual DJ efter att jag köpt in en Numark Total Control. Hiphop är vad jag i huvudsak arbetar med. Min lillebror har precis införskaffat sig musikutrustning han med och bland inköpen fanns ett par Sennheiser HD280. Provlyssnade dem igår och det lät ju fantastiskt - vilken skillnad mot mina sony 😮. ...men basen då? Saknade verkligen basen när jag lyssnade i dem! Jag behöver köpa in ett par slutna lurar då folk ibland kommer hem till mig och rappar. Samtidigt är det viktigt att jag har ett par sjyssta lurar nu när jag skall försöka göra några mix-cds på allvar! Efter ett par timmars läsning här på forumet känns det som att Ultrasone DJ1-Pro eller HFI-550 är goda alternativ för mig. Vill inte upp i prisklass mot 2000:-! Tips och råd från er som provat dessa lurar önskas!!! Tycker ni kanske att jag utifrån vad jag skrivit ovan borde satsa på något annat? Tacksam för alla svar!
Claes Holmerup Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 Menar du verkligen DJ-1 Pro? Den ligger ju nästan uppe på 2000:-... I valet mellan DJ-1 Pro och HFI-550 skulle jag välja DJ-1 Pro. Den har lite större kåpor och lite bättre dämpning (30dB jämfört med 28dB för HFI-serien). Om du tycker att Sennheiser HD280 Pro låter fantastiskt, så kommer du att älska Ultrasone-lurarna. De har lite bättre botten utan att bli bumliga som många andra blir - och de har en mycket bra upplösning i ljudet, så att det låter balanserat och detaljerat. Dessutom är Ultrasone-lurarna mer komfortabla. 😮
joj (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 (redigerat) p Redigerat 28 oktober 2007 av joj
joj (oregistrerad) Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 (redigerat) Menar du verkligen DJ-1 Pro? Den ligger ju nästan uppe på 2000:-...I valet mellan DJ-1 Pro och HFI-550 skulle jag välja DJ-1 Pro. Den har lite större kåpor och lite bättre dämpning (30dB jämfört med 28dB för HFI-serien). Om du tycker att Sennheiser HD280 Pro låter fantastiskt, så kommer du att älska Ultrasone-lurarna. De har lite bättre botten utan att bli bumliga som många andra blir - och de har en mycket bra upplösning i ljudet, så att det låter balanserat och detaljerat. Dessutom är Ultrasone-lurarna mer komfortabla. 😮 Tjena! Vad säger du om det med upplevelsen av basen då? HD280 pro kändes som sagt inte helrätt p.g.a. att jag inte upplevde dess basåtergivning som tillräcklig. Kommer jag att uppleva dj1-pro som tillräcklig? HFI-550 har fått ros för att basen låter juste som jag förstår det. Vilka fler fördelar ser du med DJ1-pro vs HFI-550 än de du nämnt ovan? Finns det kanske något som talar för HFI-550 framför DJ-1pro i övrigt? Redigerat 28 oktober 2007 av joj
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.