Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har suttit med mina TRUTH B2031A i kanske två år nu. Köpte dem i ett läge då jag var tvungen att lämna tillbaks ett par monitorer jag fått låna över en längre tid. Jag hade också för tillfället inte så mycket pengar. Så jag testade monitorer i den billigare prisklassen och föll för dessa.

Jag testade bland annat Tapco S5 och Phonic 8 ( minns inte mamnet ).

Jag tänkte inte köpa behringer men efter att jag testat flera tyckte jag att det lät bäst så jag slog till.

Jag har inte ångrat mitt köp utan är faktiskt nöjd med dem.

MEN meningen var egentligen inte att jag skulle ha dem så här länge.

Så vad ska jag byta till? Finns det rent av någon här som suttit med ett par TRUTH B2031A och bytt upp sig och är nöjd kanske?

Såg iofs att det kommer en ny Behringer monitor med Banddiskant. Det låter ju kul!

Tacksam för svar från alla gamla Truthanvändare / DrHans

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Nu har jag inga Truth men jag har lyssnat på dessa.

Du får jacka upp dig ett rejält snäpp primässigt om det skall göra skillnad.

Men olika monitorer har olika karaktär så du kanske behöver sådana här för att komplettera din Truth lyssing.

😮

Vad är du ute efter?

Innan Claes säger Adam så säger jag Blue Sky Mediadesk som jag köpte beggade för samma peng som för ett par nya Behringer.

Otroligt mycket lyssning för pengarna.

Postat

Jo sett att Claes talar sig varm för Adam A7, säkert bra. Men Den andra dyrare Adam monitorn fick inte så bra betyg i studios monitortest. Verkar dock som att folk är nöjda med sina A7:or här på forumet.

Om någon anävnder sådana får dom gärna säga vad dom tycker och om dom tycker dom funkar bra utan sub. Vill helst inte ha Sub. Men det kan jag väl komma över.

Jag är sugen på att köpa beggat eftersom jag är snål såklart. Kollat på Beggade Genelec 1030A. Men vet inte så mycket om dem. Någon som kör med dessa?

Sen verkar ju Genelec 8030 & 8040 intressanta.

Event vet jag inget om.

Hursomhelst vill jag att det ska bli avsevärd skillnad mot det jag har idag ( TRUTH B2031A ).

Pengar jag tänkt lägga = under 10000:-

Postat

När en monitor genom över 100 olika tidningars samlade bedömning, blir belönade med MIPA award som årets bästa närfältare, så har jag lite svårt att svälja Studios bedömning av A7:orna (för det var väl A7 som var med i deras senaste monitortest...?). 😮 De har blivit en större succé än ADAM hade räknat med, så i omgångar har det tyvärr varit långa väntetider på leveranser.

I många lägen klarar man sig utan sub, men i så fall är det bra att ha ett par bra lurar för att kolla att inget oförutsett händer nere i källaren...

Postat
När en monitor genom över 100 olika tidningars samlade bedömning, blir belönade med MIPA award som årets bästa närfältare, så har jag lite svårt att svälja Studios bedömning av A7:orna (för det var väl A7 som var med i deras senaste monitortest...?). 😮 De har blivit en större succé än ADAM hade räknat med, så i omgångar har det tyvärr varit långa väntetider på leveranser.

I många lägen klarar man sig utan sub, men i så fall är det bra att ha ett par bra lurar för att kolla att inget oförutsett händer nere i källaren...

Det var ADAM S1A som var med i testet jag nämde

Postat

Jaså - har de haft med S1A också? Det hade jag glömt.

Det är också mycket bra monitorer, men lite klena i botten (förlåtligt, eftersom det är väldigt små monitorer... 😉 ).

Postat

Jaså - har de haft med S1A också? Det hade jag glömt.

Det är också mycket bra monitorer, men lite klena i botten (förlåtligt, eftersom det är väldigt små monitorer... 😉 ).

Med en prislapp på 22995:- ( enligt studios test ) så är väl inget förlåtligt. Eller?

Som sagt Adam S1A Fick inget vidare kritik i testet för sitt pris.

Postat (redigerat)

Mitt problem är att när jag ska åka och lyssna så kommer jag nog att gilla den som låter bäst.

Kanske inte riktigt det man ska leta efter i en monitor.

Sugen på att lyssna på Adam A7 och Genelec 8040A.

Fler som jämfört dem?

Redigerat av DrHans
Postat (redigerat)
När en monitor genom över 100 olika tidningars samlade bedömning, blir belönade med MIPA award som årets bästa närfältare, så har jag lite svårt att svälja Studios bedömning av A7:orna

Redigerat: Som framgår av Claes nya signatur säljer han själv denna produkt.

Redigerat av nattvaktaren
Postat
När en monitor genom över 100 olika tidningars samlade bedömning, blir belönade med MIPA award som årets bästa närfältare, så har jag lite svårt att svälja Studios bedömning av A7:orna

Jag har ordentligt svårt att svälja din bedömning eftersom du säljer dem.

MIPA award handlar inte om min bedömning, utan om över 100 internationella tidningars bedömning... 🙂

Dr Hans: När du provlyssnar, så se till att ha musik med dig i flera olika genre. En bra monitor fungerar lika bra till allt och ger en högupplöst och ärligt ljudbild oavsett musikstil.

Bor du i närheten av Stockholm, så har exempelvis JAM sådana - och bor du närmare Malmö, så är du välkommen till mig. 🙁

Postat

Jag har ordentligt svårt att svälja din bedömning eftersom du säljer dem.

MIPA award handlar inte om min bedömning, utan om över 100 internationella tidningars bedömning... 😠

Dr Hans: När du provlyssnar, så se till att ha musik med dig i flera olika genre. En bra monitor fungerar lika bra till allt och ger en högupplöst och ärligt ljudbild oavsett musikstil.

Bor du i närheten av Stockholm, så har exempelvis JAM sådana - och bor du närmare Malmö, så är du välkommen till mig. 😠

Bor i stockholm, annars hade jag gärna kommit förbi. :rolleyes:

Postat

Var och lyssnade på lite moitorer på JAM idag

Lyssnade på

ADAM A7

Genelec 8020

ESI nEar05

DynAudio ( BM5A tror jag det var kan ha varit en BM6A )

EMES Kobalt

ADAM A7 var den jag gillade bäst. Lät väldigt tydlig och jämn på något sätt.

Genelec 8020 Lät väldigt basig, väldigt förvånad. Ser så futtiga ut. Tyckte inte om dem pågrund av den överdrivna basen. ( Frågade om dom var konstigt inställda men han sa att dom inte var det )

Dynaudion lät bra men inte lika tydlig som Adam A7

ESI Gillade jag inte alls, väldigt grötig jämfört med den andra.

EMES Tyckte jag inte var så bra.

Gillade Adam A7 dirket så jag jämförde dom andra mot den och inte mot varandra.

Synd att som inte hade några Behringer Truth inne och inga större Genelec Undra om dom är ännu basigare.

Postat

Tannoy Ellipse vet jag folk som gillar, oklart om det finns nån svensk ÅF så man kan lyssna.

Genelec 8030/8040 har iaf inte jag upplevt som "basiga" så det kanske kan vara värt att jaga upp dem för lyssning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.