joachime Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Välkommen! Tro't eller ej, men nu vet jag faktiskt lite mer om dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 ...och nu vet till och med jag lite mer om Björn. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Välkommen.Glöm inte sökfuntionen innan du postar. Hoppas att vi snart får höra någon demo av dig.! Välkommen! Speciellt det där med demo... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Hej och välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Tjenare Olsberg.. Den bilden går inte av för hackor.....hehehe.....förstår att det var jobbigt att rengöra spisgallret!.. 🙂 Välkommen välkommen... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaptenGnissel Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Måste vara en skön känsla att bli välkomnad på sitt eget forum 😱 Snygg presentation - föredömlig. Tack för en bra sajt... och ....eh välkommen PS. Tidningen Studio har i dagarna fått ytterligare en prenumerant 🙂 DS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 4 november 2007 Dela Postat 4 november 2007 Hej på dig Olsberg! Bättre sent än aldrig med en presentation. 🙂 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P-O Postat 4 november 2007 Dela Postat 4 november 2007 Heja på Olsberg! Bättre sent än aldrig att presentera sej. 🙂 Hoppas att får höra nåt alster ifrån dej, för du är väl inte blyg av dej eller? 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 25 november 2007 Dela Postat 25 november 2007 Hej! Hoppas du får det trevligt här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 1 december 2007 Trådstartare Dela Postat 1 december 2007 Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 😉 Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 🙂 .björn. - numera helt snusfri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 🙂Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 😛 Nåt smakprov kan man kanske få från Olsberg? Något har du väl lirat in? Ett litet utdrag behövs bara . . . 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P-O Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 🙂Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 😛 Nåt smakprov kan man kanske få från Olsberg? Något har du väl lirat in? Ett litet utdrag behövs bara . . . 😉 Åh snälla snälla tjat tjat kan vi inte får höra nåt du har kokat ihop vore kul för alla här på forumet! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 .björn. - numera helt snusfri Gratulerar! Själv sitter jag med en kropp som drar strax närmare tre prisar per tusen tecken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 4 december 2007 Dela Postat 4 december 2007 Mäster O ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 20 december 2007 Trådstartare Dela Postat 20 december 2007 Vänta nu, tordA som i Rockfart? Jag visste väl att du skulle komma tillbaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 hehe 😏 jag är bara här litegrann.. 🙂 att hitta en Operasångerska är inte lätt 😱 så jag håller ett öga i sammarbetsavdelningen 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 31 december 2007 Trådstartare Dela Postat 31 december 2007 Cool, cool, kul! 😆 På musikhögskolan bör du kunna hitta ett gäng operasångerskor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 10 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2012 En uppdatering, aktuell för dagen: I dag har det gått exakt 20 år sedan dykolyckan inträffade, och jag bröt nacken. Overkligt. Allt kan hända på bråkdelen av en sekund. Och det kan gå precis hur snett som helst. Jag hade tur - en osannolik tur. Läkarna berättade att det rör sig om någon promille som klarar sig från en skada i atlaskotan utan men. Vanligtvis dör man. Annars är man totalförlamad. Jag hade alltså all anledning att vara glad då, men det är först senare i livet som insiken har sjunkit in på allvar. Jag är oändligt glad över alla som stöttade mig då, de jag har runt mig nu, och det liv jag lever. TACK! Inget kan tas för givet, ingenting. Så lev, var tacksam och ta vara på idag. På bilden: Jag och Andreas Hedberg några månader efter olyckan, och som ca 11 år senare tillsammans startade Studio. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 Jag (vi) är tacksam att ha dig här Olsberg! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 Tur att du hade tur för annars hade jag (man) ju förmodligen inte kunnat hänga här på forumet dagarna i ända. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 Glad att det gick bra för dig! Nu är det för sent för att ta vara på idag...jag gör det imorgon istället ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 ..och vad vore livet utan chat-avdelningen? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 Vid många olyckor kan det hänga på millimetrar och millisekunder om man klarar sig eller inte, så du har haft en fantastisk tur. 🙂 Jag kan verkligen förstå eftersom min sambo är förtidspensionerad på grund av en whiplashskada, som bl a gör att hon inte kan lyfta tyngre saker än omkring 1kg. Man får helt enkelt lära sig leva för stunden och inte ta någonting för givet, utan försöka göra det bästa möjliga av alla situationer och hitta positiva saker istället för att leta efter negativa, som vissa gör genom nästan hela livet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 11 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2012 Tack vänner 🙂 Bra visdomsord där, Claes. Jag ska vara ärlig och säga att det tog mig flera år efter olyckan innan jag begrep vad just de orden och - ursäkta mig - slitna uttrycken egentligen innebär. Innan dess kunde jag inte relatera till dem, de var mer eller mindre tomma. Jag önskar att det bara var jag som var så "oinsiktsfull", att det krävde en olycka för att få mig att fatta. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teknikfreak Postat 11 juli 2012 Dela Postat 11 juli 2012 (redigerat) Detta med att ta vara på hälsan, är en visdom som kommer med åren, eller om man nu har haft oturen att vara med om en olycka/sjukdom. Denna ständiga jakt på pengar och kapital/status-prylar, och som inte betyder ett skit om olyckan eller sjukdomen varit framme, gör att man inte värdesätter sin hälsa,. vilket man borde! Redigerat 11 juli 2012 av Teknikfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 Fantastiskt skönt att det gick så bra. Både för din del och vår; var skulle vi annars hålla till? 😛 Tyvärr är det nog alltför ofta något tråkigt måste hända innan man får upp ögonen. Fånga dagen...som de säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 13 juli 2012 Dela Postat 13 juli 2012 Jag upprepar vad alla sagt; välkommen! Dykolyckan lät jäkligt på håret, själv är jag rädd som fan för vatten, vågar inte dyka från bassängkanten ens. Du verkar ha många järn i elden, cool. Att du sjunger operett var helt oväntat oxå coolt. Bilden, det är alltså inte du, har även du lurat alla? Även jag har fått höra att många tror att byfånen med flottist-mössa är jag! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pappa Parbrink Postat 26 juli 2012 Dela Postat 26 juli 2012 Skall köpa mina första grejer i dagarna Cubas 6 elements och denna sajt verkar vara mig behövlig för framtida kunnande på området. Ps.För att lära mig Cubas 6 elements har jag förståt att man bör läsa Cubase Handbok, finns det mer litteratur på området ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 26 juli 2012 Dela Postat 26 juli 2012 Skall köpa mina första grejer i dagarna Cubas 6 elements och denna sajt verkar vara mig behövlig för framtida kunnande på området. Ps.För att lära mig Cubas 6 elements har jag förståt att man bör läsa Cubase Handbok, finns det mer litteratur på området ? Du vet att det finns en helt egen avdelning för cubaserelaterade spörsmål va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 juli 2012 Dela Postat 26 juli 2012 En uppdatering, aktuell för dagen: I dag har det gått exakt 20 år sedan dykolyckan inträffade, och jag bröt nacken. Overkligt. Allt kan hända på bråkdelen av en sekund. Och det kan gå precis hur snett som helst. Jag hade tur - en osannolik tur. Läkarna berättade att det rör sig om någon promille som klarar sig från en skada i atlaskotan utan men. Vanligtvis dör man. Annars är man totalförlamad. Jag hade alltså all anledning att vara glad då, men det är först senare i livet som insiken har sjunkit in på allvar. Jag är oändligt glad över alla som stöttade mig då, de jag har runt mig nu, och det liv jag lever. TACK! Inget kan tas för givet, ingenting. Så lev, var tacksam och ta vara på idag. På bilden: Jag och Andreas Hedberg några månader efter olyckan, och som ca 11 år senare tillsammans startade Studio. Jobbat med ryggmärgsskadade sen 2003. Dyk och motorcykelolyckor är de absolut vanligaste orsakerna. Man tycker ju att man borde lära sig något av allt jag sett men 2009 lyckades jag själv bryta 3:de halskotan i ett idiotiskt dyk på grunt vatten. Med fantastisk tur har jag sluppit neurologiska kvarvarande skador. Och jag slapp dö där och då vilket jag var säker på i det ögonblick mitt huvud slog i botten. Man blir definitivt mer ödmjuk i livet efter sådant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.