Fred Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 (redigerat) Jag fick SX3 igår och har registrerat den så att allt fungerar som det skall med VST-connection och allt. Det är fantastiskt att jobba och har redan gått igenom "Audio-warp" och andra schyssta funktioner. Jag har uppgraderat ifrån SX 2 till SX 3 till en kostnad av 1.595 kr vilket inte var så jättedyrt. Då är det betydligt dyrare att uppgradera Wavelab 4.0 till 5.0 som kostar ca 2.995 kr så det är en skillnad men också två helt olika program. När man i början har fått igång SX 3:an så vill jag uppmärksamma er på att det är inte säkert att SX 3:an inte hittar alla VST-instrument som fanns i SX 2:an eller tidigare version. Detta berodde på i mitt fall att Cubase SX 3 lade sig i en mapp för sig parallellt med SX 2:an vilket var lite konstigt eftersom SX 3:an skriver automatiskt över SX 2:an i installationens stund. Men om det nu visar sig att SX 3:an inte hittar alla VST-instrumenten så får man kopiera över alla dll-filer till VST-instrumenten ifrån SX 2:ans mapp till SX 3:ans mapp som heter VST-plugins. Öppnar man gamla filer som är skapta i SX 2 eller äldre i nya SX 3 så skall man vara uppmärksam på att om man vill att en gammal 2.0-fil skall kunna öppnas i 2.0 igen efter redigering i 3.0 så bör man skapa en kopia av filen därför att låter man 3.0 skriva över 2.0-filen så går det inte att öppna 2.0-filen igen i ett gammal version p.g.a. dålig bakåtkompabilitet hos 3.0 vad vet jag. Det är ändå lite små inställningar man måste göra för att det skall fungera trots allt. Det är inte säkert att det är så för alla nya SX 3:ans användare men det är ändå en erfarenhet från min sida. EDIT: Skrev om rubrik från "Fick SX3 igår men var uppmärksam på..." /Björn Redigerat 22 september 2004 av Olsberg
Lundin Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 (redigerat) Jag hade inga problem vid migrationen, dessutom installerade jag SX3 i samma katalog som SX 2 så dom delar på plug-in strukturen..smidigt att kunna hoppa mellan gamla och nya versioner av Cobejs.. visst är det julafton med dom nya funktionerna? audiowarp var nog den som var mest knasframkallande. Playorder blev en lite besvikelse dock...jag fick inte den att funka tillfredställande om inte början på varje snip var kvantiserade på första slaget.. med en massa tappade noter som följd.. Det lät ungefär som halva orkestern satt o sov imellanåt... 🙂 Redigerat 22 september 2004 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.