Jump to content
Annons

latency problem


Impey

Recommended Posts

jag använder både reason och cubase genom rewire osv.

och nu har jag börjat mixat och arrangerat en låt och skulle lägga på ett vst intrument.

Men nu är det så att jag tror det är letencyn som spökar för när jag trycker på tangenterna så kommer ljudet mycket mycket senare i monitorerna.

Jag var in och tittade vad det ligger på i reason och där låg det på 512.

medan det ligger på hela 5512 i cubase. jag testade att sänka till 512 i cubase och och då funkade det finns att knappa på tangentera men det räckte att det var en effekt på hela projektet och allt hackade.

jag har nyligen bytt dator och hade inte detta problemet på den gamla.

jag har ett audiophile 24/96 ljudkort och en

amd atholon 3000+ 512ram, 2.17ghz, Jag hade en klart sämre dator förut och då gick det ganska bra. så jag undrar om ni vet vad jag ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där med latency är ingen höjdare och som sagt var kolla rätta drivrutinen d.v.s. Delta Asio och kolla inte DirectX står förbockat med tanke på att det medför latency likt en delay-effekt som är inställd för Jennifer Rush "Power of love" från 1983.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och du har kollat att du använder rätt drivrutin i Cubase (Delta ASIO)?

Hittade det!

tänk att det alltid ska vara så små grejer som felar, och man hittar de aldrig själv.

tack så mycket

Redigerat av Impey
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med latency är ingen höjdare och som sagt var kolla rätta drivrutinen d.v.s. Delta Asio och kolla inte DirectX står förbockat med tanke på att det medför latency likt en delay-effekt som är inställd för Jennifer Rush "Power of love" från 1983.

85 var det väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Var hittar man så man kan ändra detta?

Tack på förhand!

Om du menar att ändra vilken ASIO drivrutin du vill använda?

I SX så går du in på menyn Devices/Device Setup, sedan väljer du VST Multitrack. Sedan så står det till höger ASIO Driver. Och där kan du välja vilken driver du vill använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...