Jump to content
Annons

Mbox 2 micro ser ljuset


Anders F

Recommended Posts

Annons

Inte så dumt alls ju. Lite enerverande att behöva fiska upp sin stora MBOX Pro när man är på resande fot och vill trixa lite snabbt. Men dom kunde haft en liiiiten pytteliten ingång iaf utifall att lixom. Men det är ju bara att planera lite...och helt enkelt bli mer effektiv.

lp&u

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

vid närmare eftertanke.. den har ju en ut o inga in.. inte så öerjävligt skoj o ha på fältet, men om man sitter o smygmixar så. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad jag fatta är det ju mer för att kunna mixa och kanske lägga något virtuellt instrument. Min första tanke när jag såg detta var då jag känner många som vill använda logic att producera sina låtar i men Pro tools att mixa i. Då denna nyhet kom med Mbox 2 Micro och att Logic 8 är så pass billigt nu så känns denna setup mer än överkomlig nu iaf. Jag tror digidesign har gjort ett smart drag och många som använder Logic kanske kan tänka sig detta för att mixa musiken i. Men detta är ju bara spekulationer från mig. Frågan är ju vilket pris den hamnar på för att detta skulle kunna slå igenom. Men då den inte innehåller några pre-amps så borde den bli riktigt billig tycker man. Vi får se, och så får vi se vilken marknad den får.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då var det slut på släpandet av prylar :-) Fan jag var precis på vär att köpa en Mbox mini bara för att slippa släpa mitt 002rack men nu kan man lungt och fint ta med projektet hem och editera vidare dock ej spela in men va fan man kan inte få allt.

Mbox 2 Micro

http://digidesign.com/index.cfm?navid=48&a...on=news_details

Tänk att det skulle ta sådan tid

/Micke

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då var det slut på släpandet av prylar :-) Fan jag var precis på vär att köpa en Mbox mini bara för att slippa släpa mitt 002rack men nu kan man lungt och fint ta med projektet hem och editera vidare dock ej spela in men va fan man kan inte få allt.

Mbox 2 Micro

http://digidesign.com/index.cfm?navid=48&a...on=news_details

Tänk att det skulle ta sådan tid

/Micke

Mycket intressant, då återstår bara att se vad priset landar på. Finns det liknande lösningar från konkurenter?

Link to comment
Dela på andra sajter

där slog du huvet på spiken anders.. 😉

fler och fler kommer börja att använda pro tools o logic nu i framtiden!!

Svarade på ämnet i en anna tråd. Men jag svara här också 😆

Mycket Intressant! Som sagt så återstår att se vart priset landar.

Finns det nån liknande lösning bland konkurenter? Som står sig? Ska bli intressant att lösa testet i studio 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant, då återstår bara att se vad priset landar på. Finns det liknande lösningar från konkurenter?

Konkurrenterna har ju inte det "problemet" från början eftersom det bara är Protools som kräver hårdvarulås i form av specifika ljudkort.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant, då återstår bara att se vad priset landar på. Finns det liknande lösningar från konkurenter?

Konkurrenterna har ju inte det "problemet" från början eftersom det bara är Protools som kräver hårdvarulås i form av specifika ljudkort.

Visserligen, men. Det är ju oftast trevligare att köra ljudprogramm mot ASIO drivrutin. Det jag menar är finns det liknande ljudkort? Mbox2 serien har bra kvalite/pålitlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens

Missade att det redan fanns en tråd med nya MBox Micro, skall göra en ngt bättre sökning nästa gång..

Hur som helst så skall jag beställa en så fort den dyker upp, frågan är ju dock vad Digidesign har tänkt sig att folk skall betala.

Vad är det värt att kunna editera men inte spela in? För mig är det värt massor då jag i skrivande stund håller på med filmljudläggning och sfx editering

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som den är ganska dyr för att vara en dongel med hörlursuttag typ.. förutsatt att man redan har annan digidesign hårdvara så betalar man ju en gång till för all mjukvara.

Listpriset verkar vara 279$

http://www.sweetwater.com/store/detail/Mbox2Micro

Men fiffigt är det ju nonetheless.

Tyckte inte alls det var farligt. Tänk dig alla som sitter med annan mjukvara men vill mixa i pro tools. Nu kan de göra det och smidigt blir det också. Om man skall gå på de uppgifter oavn så blir det ju ungefär samma pris som m-powered ligger på idag och det är väll inte dyrt för en sådan mjukvara. Jag tror inte att mbox 2 micro inriktar sig först och främst till dem som vill ha sin första hemstudio, utan mer som ett komplement till dem som behöver det.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som den är ganska dyr för att vara en dongel med hörlursuttag typ.. förutsatt att man redan har annan digidesign hårdvara så betalar man ju en gång till för all mjukvara.

Listpriset verkar vara 279$

http://www.sweetwater.com/store/detail/Mbox2Micro

Men fiffigt är det ju nonetheless.

Tyckte inte alls det var farligt. Tänk dig alla som sitter med annan mjukvara men vill mixa i pro tools. Nu kan de göra det och smidigt blir det också. Om man skall gå på de uppgifter oavn så blir det ju ungefär samma pris som m-powered ligger på idag och det är väll inte dyrt för en sådan mjukvara. Jag tror inte att mbox 2 micro inriktar sig först och främst till dem som vill ha sin första hemstudio, utan mer som ett komplement till dem som behöver det.

//Anders

Definitivt billigt om man som du säger ska använda pro tools att mixa med inte har mjukvaran sen innan. Då är det en kanongrej! Men om man som jag sitter på ett digi 002 rack och har betalt mjukvaran en gång innan, borde inte en dongel kosta 279$ 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som den är ganska dyr för att vara en dongel med hörlursuttag typ.. förutsatt att man redan har annan digidesign hårdvara så betalar man ju en gång till för all mjukvara.

Listpriset verkar vara 279$

http://www.sweetwater.com/store/detail/Mbox2Micro

Men fiffigt är det ju nonetheless.

Tyckte inte alls det var farligt. Tänk dig alla som sitter med annan mjukvara men vill mixa i pro tools. Nu kan de göra det och smidigt blir det också. Om man skall gå på de uppgifter oavn så blir det ju ungefär samma pris som m-powered ligger på idag och det är väll inte dyrt för en sådan mjukvara. Jag tror inte att mbox 2 micro inriktar sig först och främst till dem som vill ha sin första hemstudio, utan mer som ett komplement till dem som behöver det.

//Anders

Definitivt billigt om man som du säger ska använda pro tools att mixa med inte har mjukvaran sen innan. Då är det en kanongrej! Men om man som jag sitter på ett digi 002 rack och har betalt mjukvaran en gång innan, borde inte en dongel kosta 279$ 😉

Nä, och jag tror inte det är åt sånna som oss (har också 002) som digidesign räknar med att få in största försäljningen ifrån. Jag däremot är j-vligt sugen på Logic 8 som komplement. (observera att allt jag säger om digidesign endast är mina egna spekulationer och inga bekräftade uppgifter. Tydlighet är bra)

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

lite dyrt tycker jag, men man får inte glömma bundle...

bäst hade vart ett pris utan program, då hade gamla användare blivit RIKTIGT glada!

tror att bästa smidigaste lösning med förstarkare och asio är vär stealth polug från ik

Link to comment
Dela på andra sajter

lite dyrt tycker jag, men man får inte glömma bundle...

bäst hade vart ett pris utan program, då hade gamla användare blivit RIKTIGT glada!

tror att bästa smidigaste lösning med förstarkare och asio är vär stealth polug från ik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de verkar ta till sig vad användarna vill ha, de hade ju en undersökning där de nämnde denna lösning för ett par månader sedan. Tror den fick ganska många "röster".

//S

Ja, och nyss hade dom en ny undersökning som man fick delta i 😱

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...