Jump to content
Annons

Studiobygge på g!

Recommended Posts

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tja 😄 Det är så att jag flyttat nu med mina föräldrar till ett hus där jag ska förmodlingen bygga liten hemmastudio för inspelning av musik 🙂

Nu har jag hela övervåningen på mig men jag tänker inte använda hela.. utan jag ska bara använda graderoben som är på 180cm x 160cm för bara mickbåset... sedan tänkte jag att ta en liten bit från vardagsrummet och ställa ihop 3 bord..

bord1 ska in i hörnan..

bord2 på ena sidan av bord 1 och bord3 på andra sidan av bord2...

Sedan kopplar 2 skärmar till datan och ha dom på bord1-2 och bord 3 ska vara för mixerbord - preamp - ljudkort - ch sånna extra grejjer...

Dock så tänkte jag skippa koppla mixern och köra från ljudkortet och preampen... mixerbordet tänkte jag ställa där så den gör saken lite snyggare bara 🙂 I mickbåset så tänkte jag ställa micken mitt i det hela och hänga nått texthållare neråt så at jag skipper massa stativ i mickbåset... sedan tänkte jag då köra http://www.biltema.se/products/product.asp...p;iItemId=87657 på väggarna 😉 ...

Jag kommer sen lägga pengar och allt på mixer preamp mick osv... det nu jag vill av er är att säga vad ni tycker om "studion" jag ska börja bygga i december 🙂

Redigerat av DeeNii__
Annons
Postat

jag tänkte bara tacka för länken.. ja hittade konstläder där som jag letat väldigt länge efter.. bygger ju förstärkare o högtalarlådor själv, så det var najs o hitta sånt där.. 😉 o lite hönrbeslag o skit.. 😄

lycka till me studiobygget..

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat
jag tänkte bara tacka för länken.. ja hittade konstläder där som jag letat väldigt länge efter.. bygger ju förstärkare o högtalarlådor själv, så det var najs o hitta sånt där.. 😉 o lite hönrbeslag o skit.. 😄

hehe lungt 🙂 Ifall du behöver en störrebit på 1x1 meter säg te har länken nånstans i favoriterna 🙂

Tack 🙂

Hej

Postat

hehe lungt 🙂 Ifall du behöver en störrebit på 1x1 meter säg te har länken nånstans i favoriterna 🙂

Tack 🙂

Hej

jo, en ggr en meter behövs nog större än.. ska bygga en 2x12 högtalarlåda nu inom kort, så de kommer behövas.. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.